Verwijzing in seconden

EEN FILM DIE DE MERKSIGNATUUR TOT LEVEN BRENGT

Citroën lanceert een nieuwe merkcampagne met de slogan "Onze visie op mobiliteit is geïnspireerd op uw verlangen naar vrijheid". Deze nieuwe internationale film brengt de slogan "CITROËN INSPIRED BY YOU" in beeld, de slogan van een merk dat zich al bijna 100 jaar laat inspireren door het leven van gewone mensen en het verlangen naar mobiliteit en vrijheid van opeenvolgende generaties. De film vertelt het verhaal van het merk Citroën door een aantal iconische modellen uit het erfgoed van het merk in beeld te brengen.  

 

INSPIRED BY UW VERLANGEN NAAR VRIJHEID, AL SINDS 1919!

Autostoppeur2CV_1500X500

Van de 2CV, de Traction, de HY, de Méhari, de Visa en de CX tot de moderne C3 Aircross en C4 Cactus en de concept car CXpérience: Citroën heeft zich met zijn auto's door de jaren heen altijd laten inspireren door mensen en hun verlangen naar avontuur of om reizen met het gezin of uitstapjes met vrienden te maken. De nieuwe merkcampagne brengt deze geschiedenis, die begon in 1919, in beeld: "Onze visie op mobiliteit is geïnspireerd op uw verlangen naar vrijheid". De film brengt ons terug naar verschillende tijdperken waarin de modellen van het merk een belangrijke rol speelden in het verlangen naar vrijheid van een lifter. De lifter stapt in de film bij elk van deze modellen in... En elk van deze modellen heeft zijn eigen verhaal.   

2CV EN HY vanaf 1948

2CV

2CV_747X400

De 2CV die bij zijn introductie op de Autosalon van Parijs van 1948 veel stof deed opwaaien, werd beschreven als een "paraplu op vier wielen" waarmee "met een mand eieren over een veld gereden kon worden zonder ook maar één ei te breken". De onder de code TPV "Très Petite Voiture" ontwikkelde 2CV sloeg op de markt in als een bom. Er rolden 3.868.634 exemplaren van de band.

HY

TypeH_747X400

Deze wereldberoemde en legendarische bedrijfswagen die tegenwoordig vaak als foodtruck wordt ingezet, heeft meer dan 40 jaar de efficiëntie van het voor zijn tijd innovatieve concept bewezen. Het succes van dat concept blijkt ook wel uit zijn productieaantal van 473.289 exemplaren.

MÉHARI, CX EN VISA: VAN 1968 TOT BEGIN JAREN 90

MÉHARI

Mehari_747X400

De iconische Méhari kenmerkt zich door zijn volledig van kunststof vervaardigde koetswerk dat geen last heeft van krassen en roest. De Méhari is een praktische en voordelig te rijden open auto, niet voor niets is hij zo geliefd! Van dit model zijn 743.740 exemplaren geproduceerd.

CX

CX_747X400

De in 1974 tot Auto van het Jaar verkozen CX is in de jaren 70 en 80 het topmodel van Citroën. De bijzonder innovatieve CX is bijvoorbeeld een van de eerste auto's waarin verschillende functies kunnen worden bediend zonder de handen van het stuur te halen. Gedurende de productieperiode van 15 jaar zijn er 1.169.695 exemplaren van dit model verkocht.

VISA

Visa_747X400

De Visa is een verrassende compacte hatchback. Hij is vooral bekend om de verschillende speciale uitvoeringen en sportieve varianten die zijn ontworpen voor de autosport. In de 10 jaar dat hij werd verkocht, zijn er 1.254.390 exemplaren van geproduceerd. In 1988 werd er een spraakmakende reclamespot gemaakt voor de Visa GTi, die werd gefilmd op het vliegdekschip Clémenceau.

C3 AIRCROSS, C4 CACTUS, CXPÉRIENCE: SINDS 2016

C3 AIRCROSS

C3Aircross_747X400

De C3 Aircross, die in 2017 werd onthuld op de IAA van Frankfurt, onderscheidt zich van andere SUV's op de markt door zijn toonaangevende design, comfort en veelzijdigheid. Van de connectieve C3 Aircross, die is voorzien van wel 12 rijhulpsystemen, zijn op dit moment al ruim 60.000 exemplaren verkocht.

C4 CACTUS

C4Cactus_747X400

De nieuwe C4 Cactus is de ultracomfortabele hatchback van Citroën. Hij is voorzien van een veersysteem met Progressive Hydraulic CushionsTM, een Europese primeur die garant staat voor een onovertroffen rijcomfort.

CXPERIENCE

CXperience_747X400

De in 2016 op de Autosalon van Parijs gepresenteerde concept car CXPÉRIENCE doorbreekt de conventies van het luxesegment en laat de creativiteit van Citroën zien op het gebied van design, comfort en technologie.

Logosavecdates_597X500

DE GESCHIEDENIS VAN DE CITROËN-LOGO'S

In 1900 verkrijgt André Citroën met succes het octrooi op tandwieloverbrengingen in de vorm van een dubbele visgraat. Deze vorm, de "Double Chevron", komt terug in het merkembleem dat vanaf 1919 op zijn auto's te zien is.
Tussen 1921 en 1936 staat het ovale embleem op een zeshoekige blauwe achtergrond, waarop de gele chevrons mooi uitkomen. Later wordt de merknaam Citroën hieraan toegevoegd.
Begin jaren 30 doet een tweede logo zijn intrede. Hierop zwemt een zwaan onder de Citroën-chevrons door, waarmee de nieuwe "zwevende" motoren worden gesymboliseerd.
Vanaf 1959 steken de chevrons uit een witte ellips en vanaf 1966 wordt de naam Citroën geïntegreerd in een blauw kader.
In 1985 krijgt Citroën een modernere huisstijl met een nieuw logo, met witte chevrons in een rood kader.
In 2009 komt er een volledig nieuw logo met driedimensionale, verchroomde en afgeronde chevrons met daaronder in rode letters de merknaam Citroën. In 2016 wordt een vereenvoudigde, door flat design geïnspireerde tweedimensionale versie van dit logo onthuld.
Top