[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:NL] [cle1: SECONDES Lang:NL]
Sluiten
Sluiten
Sluiten

Citroën Connect Box is een unit met een eigen simkaart en GPS-ontvanger, die (afhankelijk van de uitvoering standaard of optioneel) in de fabriek al wordt gemonteerd in uw Citroën. De Citroën Connect Box heeft twee essentiële functionaliteiten met bijbehorende diensten, te weten Citroën Connect SOS en Citroën Connect Assistance. Beide diensten worden hieronder verder toegelicht.

Citroën Connect SOS

De knop die levens redt

Dankzij het noodoproepsysteem Citroën Connect SOS worden in een noodsituatie de juiste hulpdiensten zo snel mogelijk ingeschakeld. Deze technologie, die Citroën in 2003 als een van de eerste merken lanceerde, heeft al meer dan 8.000 keer haar waarde bewezen.

 

Citroën Connect SOS is een noodoproepservice, met gps, die overal in Europa 24/7 beschikbaar is. U heeft hier geen speciaal abonnement voor nodig en u kunt gratis gebruikmaken van dit servicepakket. Dankzij deze service zijn de hulpdiensten sneller ter plaatse, of u nu slachtoffer of getuige van een ongeval bent. 

 

In het geval dat u zelf in een noodsituatie terechtkomt, bijvoorbeeld in het geval van een aanrijding, verstuurt uw auto automatisch een noodoproep zodra de airbags of de pyrotechnische gordelspanners in werking treden. Het systeem geeft uw locatie door aan de alarmcentrale en roept de hulp in van de benodigde hulpdiensten. Een medewerker neemt onmiddellijk contact met u op via het handsfree communicatiesysteem van de auto.

 

Bent u getuige van een noodsituatie of bevindt u zich in een noodsituatie, dan komt u door de SOS-toets op het dashboard in te drukken, direct in contact met de alarmcentrale van Citroën Connect SOS. 

 

Bij een ongeval telt elke seconde. Daarom is voor  u een snelle reactie van levensbelang. Doordat de medewerkers van de alarmcentrale van Citroën Connect SOS razendsnel reageren en speciaal zijn opgeleid, kunnen de hulpdiensten eerder ter plaatse zijn om de gevolgen van de verwondingen en zo het aantal verkeersslachtoffers te beperken.

CITROËN CONNECT ASSISTANCE

Direct in contact met pechhulpverlening

Met Citroën Connect Assistance hoeft u bij pech nooit meer op zoek naar het juiste telefoonnummer. Door de toets met de ‘Double Chevrons’ in te drukken wordt u in verbinding gesteld met Citroën Assistance. U bespaart tijd en wordt dus sneller geholpen. Connect Assistance staat altijd aan, zodat u met een simpele druk op de knop met ons in contact  komt wanneer het nodig is.

 

Naast het feit dat de pechhulpverlener eerder bij  u kan zijn, kan uw auto dankzij Citroën Connect Assistance technische informatie doorgeven aan  uw dealer. Informatie die uw dealer pas zou krijgen  bij een bezoek van uw auto aan de werkplaats. De dealer kan zo anticiperen op de werkzaamheden en ze daardoor efficiënter en sneller uitvoeren.

 

Meer informatie over Citroën Assistance vindt u hier.

CITROËN TELESERVICES

Met Citroën Teleservices geeft uw auto op afstand technische gegevens door aan uw dealer. Zodoende kan er bij een probleem eerder worden ingegrepen, wat efficiënter en sneller is.

Teleservices zijn gratis en bestemd voor particuliere klanten. U hoeft er geen abonnement voor af te sluiten. Deze services werken bij elke Citroën met de Citroën Connect Box die na 20 april 2016 is besteld. 

GRATIS EN ZONDER ABONNEMENT

De volgende onderhoudsbeurt of het vervangen van de remblokken in de gaten houden is straks niet meer nodig! Met Teleservices geeft de auto zelf de door hem gedetecteerde storingen door aan uw dealer.

De dealer kan vervolgens de situatie analyseren en contact met u opnemen om een afspraak te maken. Met Teleservices wordt u in Realtime ingelicht over de staat van uw auto, rijdt u zorgeloos en bespaart u tijd en geld.

Top