Onze website maakt gebruik van cookies. Bij verder gebruik van deze site gaat u daarmee akkoord. Zie meer informatie hier.

Ontvang de brochure en prijslijst van de Citroën van uw keuze per post of e-mail of bekijk ze direct online.

Sluiten

Wilt u graag de Citroën van uw keuze ervaren? Maak dan een vrijblijvende proefrit.

Sluiten

Ontvang een vrijblijvende offerte voor de Citroën van uw keuze.

Sluiten
80x80_Save-money-2

Meer rust

Bekijk op uw gemak de informatie van uw routes en optimaliseer uw brandstofverbruik. De app waarschuwt u ook als het bijna tijd is voor een onderhoudsbeurt.

80x80_Be_safe

Meer gemak

Dankzij de handige functie ‘Lokaliseer mijn auto' zoekt u nooit meer naar de parkeerplaats van uw auto. En via ‘Navigatie voortzetten’ krijgt u aanwijzingen als u te voet verder gaat naar uw bestemming.

Compatibiliteit

Zijn uw smartphone en uw Citroën geschikt voor de LinkMyCITROËN app? Controleer wat u nodig hebt om de app te kunnen gebruiken:

  • Smartphone

Link MyCITROËN is een gratis applicatie die compatibel is met iOS 6 en hoger en Android 2.3 en hoger.

U kunt de applicatie downloaden via Google Play en Apple Store.

  • Citroën modellen

De Link MyCITROËN app is compatibel met de Citroën C4 Cactus, de Citroën C4 Picasso* en de Citroën C4 Picasso* die geproduceerd zijn na maart 2014. Test hieronder of u met uw Citroën gebruik kan maken van de app.

* Goed om te weten

MOGELIJKHEDEN

Routes

Statistieken

Navigatie

Onderhoud

Routes

Hier vindt u informatie over al uw routes.

Met Link MyCITROËN krijgt u meer inzicht in uw autogebruik. De app bewaart informatie over het verbruik, de duur en de gereden afstand.

U kunt ook de ritten van steeds terugkerende routes onderling vergelijken.

Statistieken

Link MyCITROËN geeft u nauwkeurige statistieken over uw verbruik en tips om uw rijgedrag te verbeteren.

Check uw gemiddelde verbruik of bekijk het totale verbruik over een door u gekozen periode: per week, maand of jaar…

U kunt ook het verbruik bij steeds terugkerende routes vergelijken en uw brandstofverbruik optimaliseren.

Navigatie

Twee praktische tools helpen u om de weg te vinden, en uw auto.

Met de functie 'Navigatie voortzetten' kunt u uw plaats van bestemming gemakkelijk te voet bereiken na het parkeren van uw auto. Link MyCITROËN neemt hiervoor automatisch de route over die u hebt ingevoerd in het navigatiesysteem van uw auto. En na afloop vindt u met 'Lokaliseer mijn auto' uw geparkeerde auto gemakkelijk weer terug.

Onderhoud

Houd een oogje op uw auto en weet wanneer u een afspraak moet maken voor het onderhoud.

Heeft u een probleem met de accu, of werkt uw parkeersensor niet meer zo nauwkeurig? Link MyCITROËN waarschuwt u in real time over de verschillende problemen die uw auto kan mankeren.

De app houdt ook de historie van de waarschuwingen bij en stuurt een bericht wanneer de datum van uw volgende onderhoudsbeurt nadert.

Wat is Link MyCITROËN?

Link MyCITROËN is een mobiele applicatie waarmee u informatie van uw auto kunt overzetten op uw smartphone.

• De app slaat de door u gereden routes op en en monitort het verbruik van uw auto.

• Met ’Lokaliseer mijn auto’ vindt u uw geparkeerde auto gemakkelijk weer terug.

• Met ’De navigatie voortzetten’ kunt u de navigatie te voet voortzetten.

• U ontvangt meldingen over onderhoudsbeurten die binnenkort nodig zijn en waarschuwingen over uw auto.

Link MyCITROËN is compatibel met iOS en Android.


Hoe weet ik of mijn smartphone compatibel is met Link MyCITROËN?

Link MyCITROËN is compatibel met Android (versie 2.3 en hoger) en Apple iOS (iOS 6 en hoger). De app is niet compatibel met andere besturingssystemen zoals Blackberry, Windows Phone, Symbian…

De werking van de app is geoptimaliseerd voor smartphones met een schermgrootte (diagonaal) tussen 4 en 6 inch. 


Kan Link MyCITROËN gebruikt worden tijdens het rijden?

Nee, geen enkele functie van de applicatie is beschikbaar tijdens het rijden. Het doorsturen van de informatie over het voertuig gebeurt wanneer de motor wordt afgezet. 


Hoe komt de verbinding tot stand tussen de auto en de smartphone met Link MyCITROËN?

De verbinding tussen de auto en de smartphone loopt via Bluetooth (voor de iPhone kan er ook een USB-aansluiting gebruikt worden). Bij het initialiseren van de app Link MyCITROËN moet het chassisnummer worden ingevoerd ter beveililiging van de koppeling tussen de auto en de smartphone. 


Is er een databundel nodig om Link MyCITROËN te gebruiken?

Alleen de functies 'Lokaliseer mijn auto' en 'De navigatie voortzetten' maken gebruik van een databundel. Een bundel van 500MB is misschien wat krap wanneer u de app Link MyCITROËN dagelijks wilt gebruiken, maar bundels boven 1GB zijn geschikt voor alle gebruik.


Welke navigatie wordt er gebruikt voor 'Lokaliseer mijn auto' en 'De navigatie voortzetten'?

Link MyCITROËN kan de navigatieapplicaties op uw smartphone scannen: Google Maps, Apple Maps, Waze ... enz. Deze worden vervolgens gebruikt voor 'Lokaliseer mijn auto' en 'De navigatie voortzetten'.


Voor welke modellen wordt Link MyCITROËN aangeboden?

De volgende modellen van Citroën komen in aanmerking sinds 2014:

• C4 Cactus

•  Citroën (Grand) C4 Picasso (De app werkt alleen voor versies met een touchscreen. Met de invoering van het chassisnummer in de app wordt gecontroleerd of de auto in aanmerking komt.)

In de loop van 2015 zal Link MyCITROËN ook voor andere modellen van Citroën beschikbaar zijn :

•  Citroën C5 (alleen de auto's die na juli 2015 geproduceerd zijn)


Slaat Link MyCITROËN gebruikgsgegevens op?

Wanneer de smartphone en de auto verbonden zijn (via Bluetooth, een iPhone kan ook via USB), stuurt de auto de opgeslagen informatie door. Dit gebeurt op het moment dat de motor wordt uitgeschakeld. Na het doorsturen naar de app wordt de informatie uit het geheugen van de auto verwijderd.


Is het mogelijk om de gebruiksgegevens te verwijderen?

In de instellingen van de app kan de gebruiker de registratie van gegevens uitschakelen. Daarnaast kan hij het chassisnummer resetten en zo de informatie van de eerder gekoppelde auto wissen.

Ook met verwijderen van de applicatie van uw smartphone wordt de informatie van de auto vanaf de verwijderingsdatum gewist.


Bij het uitschakelen van de motor werd de route niet doorgegeven aan Link MyCITROËN. Wat moet ik doen?

• Controleer of de Bluetooth van de auto geactiveerd is.

• Controleer of de Bluetooth van de smartphone geactiveerd is voordat u het contact van het voertuig aanzet. 

• Controleer of de applicatie juist is geïnitialiseerd.

De route wordt doorgegeven wanneer u het contact van uw voertuig de volgende keer uitschakelt.

Is dat niet het geval, herstart dan de applicatie. Mocht het probleem zich blijven voordoen, verwijder en herinstalleer dan de applicatie.

Controleer of de Bluetooth van de auto geactiveerd is.


Het verbruik wordt vervangen door twee koppeltekens, waarom is dat?

Dit komt omdat u maar een klein stukje hebt gereden (minder dan 1 km). Dit telt niet mee voor het gemiddelde verbruik. 


Kan ik de historie van de routes exporteren en deze daarna importeren naar een andere smartphone of ergens anders voor gebruiken?

Ja, Link MyCITROËN kan de routehistorie exporteren in het bestandsformaat .trip.


Kan ik de Link MyCITROËN gebruiken voor meerdere meerdere auto's?

Nee, de app kan maar aan één voertuig tegelijk gekoppeld worden. Deze unieke link tussen de smartphone en de auto is beveiligd door de invoer van het chassisnummer.

Kunnen twee smartphones voorzien van Link MyCITROËN verbinding hebben met hetzelfde voertuig?

Dit is technisch wel mogelijk, maar het is sterk af te raden. Het doorsturen van de informatie van het voertuig zal namelijk worden verdeeld tussen de twee smartphones. De eerste smartphone in de lijst van de SMEG (van de al bekende smartphones) wordt aangesloten op het voertuig en haalt de route op. Dit is een regel die losstaat van Link MyCITROËN. U ontvangt de volgende melding: "Het lijkt erop dat er een tweede smartphone verbonden is met uw auto. Voor een optimaal gebruik van de app raden we u aan om slechts één smartphone te gebruiken".


Moet ik een MyCITROËN account creëren om gebruik te kunnen maken van Link MyCITROËN?

Nee, voor het gebruik van Link MyCITROËN heeft u geen MyCITROËN account nodig.


Is het mogelijk om Link MyCITROËN te resetten om de app te verbinden met een ander voertuig?

Ja, bij de instellingen van de app is het mogelijk om een ander chassisnummer in te voeren. Hiervoor hoeft u de applicatie dus niet te verwijderen en opnieuw te installeren.


Hoeveel plaats neemt Link MyCITROËN in op de smartphone?

De applicatie heeft 3,5 MB aan beschikbare ruimte nodig.


Wat zijn de voorwaarden voor de invoer van het chassisnummer bij het openen van Link MyCITROËN?

Om het chassisnummer te kunnen invoeren in Link MyCITROËN dient u eerst de algemene gebruiksvoorwaarden te accepteren.


Moet ik bij het invoeren van het chassisnummer in Link MyCITROËN letten op hoofdletters?

Ja, de applicatie Link MyCITROËN is hoofdlettergevoelig bij het invoeren van het chassisnummer. Als dit niet wordt gerespecteerd (of als er een andere fout bij de invoer gebeurt), kunt u niet naar het eerste initialisatiescherm gaan. U dient dan het chassisnummer opnieuw in te voeren.


Verlies ik opgeslagen gegevens als ik de auto-software moet resetten of herstarten?

Ja, als u tussen twee verbindmomenten met uw smartphone de software van uw auto herstart, dan gaan de tijdelijk opgeslagen gegevens verloren. Daarom raden we u aan om verbinding te maken met Link MyCITROËN en de gegevens door te sturen voordat u uw auto-software wijzigt.


Wat gebeurt er voor de opties 'Lokaliseer mijn auto' en 'De navigatie voortzetten' als ik parkeer in een ondergrondse parkeergarage?

De laatst bekende GPS-positie, meestal de ingang van het parkeerterrein, wordt doorgegeven aan de smartphone als navigatiebasis vanaf/naar uw auto.


Wat betekenen de drie gekleurde vlaggen in de menu's 'Statistieken' en 'Routes'?

Deze vlaggen markeren de routes die u heeft opgegeven als uw favoriete routes.


Waarom werken 'Lokaliseer mijn auto' en 'De navigatie voortzetten' niet?

Deze twee functies zijn alleen beschikbaar voor auto's die met touchscreen plus navigatie zijn uitgerust. Een touchscreen zonder navigatie is niet geschikt voor deze  functies.


Hoe check ik of mijn smartphone compatibel is met mijn auto via Bluetooth?

Dit kan eenvoudig via deze link: www.citroen.nl/citroen/technologie/bluetooth-compatibiliteit.html.


Wat is de betekenis van de 'ketting' bij sommige routes?

De 'ketting' betekent dat routes zijn samengevoegd. Dit gebeurt in de volgende gevallen: 

• Als route N start binnen 5 minuten na de afloop van route N-1. 

• Alle routes ouder dan een jaar worden samengevoegd.


Waarom verschijnt er iedere keer als ik mijn auto start een popup met de vraag om een Bluetooth verbindng met mijn iPhone iOS8?

Om dit probleem op te lossen, verwijdert u alle Bluetooth verbindingen van de iPhone en het touchscreen.

Beschikbaar op:

Top