[cle1: REDIRECTION_DANS Lang:NL] [cle1: SECONDES Lang:NL]
Sluiten
Sluiten
Sluiten
1440x545_Jumpy_Coqs_Sportif-v2

DE CITROËN HY WORDT 70: CITROËN EN LE COQ SPORTIF SLAAN DE HANDEN INEEN

Citroën presenteert het resultaat van een geslaagde samenwerking met een ander Frans merk dat bekendstaat om zijn creatieve en gedurfde producten: Le Coq Sportif. Om de 70e verjaardag van de HY bestelwagen te vieren, hebben de twee merken de handen ineengeslagen om een originele HY en een Nieuwe Jumpy uit te voeren in de stijl en kleuren van Le Coq Sportif. 

 

DE ONTMOETING VAN TWEE ICONISCHE MERKEN

1500x500_1_colone

Vijf jaar geleden keerde Le Coq Sportif terug in de reclamekaravaan van de Ronde van Frankrijk met een Citroën HY.

Een iconische bestelwagen die door zijn karakteristieke uiterlijk en historie bij velen tot de verbeelding spreekt en een enorm enthousiasme oproept bij jong en oud.

Het wielrennen is een sport die dicht bij het publiek komt en een feestelijk karakter heeft, belangrijke voorwaarden voor Le Coq Sportif om zijn naam aan een sportevenement te verbinden. Het is een merk dat zijn populaire karakter in gunstige zin weet uit te buiten door dicht bij de mensen te blijven en in te spelen op hun levensstijl met comfortabele kwaliteitsproducten die zich onderscheiden door hun stijl.

 

597x400_2_col_mixtejpg

TWEE SHOWMODELLEN DIE EEN BRUG SLAAN TUSSEN TWEE MERKEN

Deze twee showmodellen die gebaseerd zijn op de HY en de Nieuwe Jumpy, slaan een brug tussen 70 jaar geschiedenis en de innovatieve kracht van Citroën in het segment van lichte bedrijfswagens. Bij deze twee karaktervolle concept cars is bijzonder veel aandacht besteed aan de styling van het exterieur en interieur, waarbij de kleuren van het merk Le Coq Sportif de boventoon voeren. Ze vertegenwoordigen de visie van de designers op een mobiele werkplaats voor wielerwedstrijden:

  • De HY is uitgevoerd in een authentieke, nostalgische stijl met warme materialen,

  • De Jumpy is uitgevoerd in een uitgesproken moderne en strakke stijl met veel wit, waarin eenvoud centraal staat.

  • Bij deze twee showmodellen wordt gespeeld met het contrast tussen helderwit en blauwe en rode rechthoekige blokken.

    MOBIELE WERKPLAATSEN
    IN DE FRANSE KLEUREN

    De HY en de Nieuwe Jumpy zijn omgebouwd tot twee showmodellen met een knipoog naar de wielersport: ze kunnen worden ingezet als mobiele werkplaats waarin aan fietsen kan worden gesleuteld, maar ook truien kunnen worden bedrukt.

    Ze zijn ontworpen door de creatieve krachten en expertise van het Centre de Style van Citroën en die van de designafdeling van Le Coq Sportif met elkaar te bundelen.

    Ze dragen trots de kleuren van Le Coq Sportif en aan elke zijde is met zwarte letters de merknaam aangebracht.
    597x382_2_colonnes

    DE HY: DE REVIVAL VAN EEN ICOON

    De HY is uitgevoerd in een authentieke en nostalgische stijl. Hij ademt een warme en ongedwongen sfeer waarin gezelligheid en comfort centraal staan, met een betimmering van verschillende lichte houtsoorten zoals Batipin voor de gereedschapswand in het werkplaatsgedeelte.

    De stoelen in de cabine zijn bekleed met chocoladebruin echt leder om het interieur nog meer sfeer te geven en de nadruk te leggen op natuurlijke materialen.
    1500x646_Superposition-v2

    JUMPY: MODERN EN STRAK

    De Nieuwe Jumpy is uitgevoerd in een moderne en strakke stijl. Hij is voorzien van een zwarte betimmering die contrasteert met de met wit leder beklede stoelen.

    Deze stoelen zijn verfraaid met sierstiksels in de Franse kleuren blauw, wit en rood.

    Dit kleurenspel geeft dit showmodel een fris en dynamisch karakter dat is geïnspireerd op het Mondriaan-thema.
    1500x646_Superposition-v4
    Top