Ontvang de brochure en prijslijst van de Citroën van uw keuze per post of e-mail of bekijk ze direct online.

Sluiten

Wilt u graag de Citroën van uw keuze ervaren? Maak dan een vrijblijvende proefrit.

Sluiten

Ontvang een vrijblijvende offerte voor de Citroën van uw keuze.

Sluiten
nieuwe motoren

Zuinige BlueHDi-motoren ook in 2015 lage bijtelling

De moderne BlueHDi motoren hebben minder CO2-uitstoot en ook in 2015 een lage bijtelling op de C3 (14%), C4 (20%) en C4 Picasso (20%). Daarnaast leveren deze motoren meer vermogen en meer koppel, en dus een hoger maximaal geremd trekgewicht.

Drie nieuwe motoren voor de Citroën C3, in 2015 14% bijtelling

Ter vervanging van de e-HDi 90 beschikt de C3 over een nieuwe BlueHDi 100 dieselmotor. De combinatie van het Start & Stop-systeem en de nieuwe AdBlue technologie resulteert in een lage uitstoot van stikstofoxiden (NOx) én een zeer lage CO2 uitstoot van 79 gram/km (6 gram lager dan de e-HDi 90). Daarmee behoudt de C3 ook in 2015 zijn 14% bijtelling en voldoet hij aan de Euro 6 norm.

De C3 krijgt verder twee nieuwe PureTech benzinemotoren:

  • de nieuwe PureTech 82 Euro 6 benzinemotor met een CO2-uitstoot van 104 gram/km [in combinatie met 15”of 16” Airflow wielen];
  • de 3-cilinder PureTech 110 S&S motor met een CO2-uitstoot van 107 g/km, en daarmee ook in 2015 20% bijtelling.

Citroën C4 leverbaar met twee nieuwe dieselmotoren met 20% bijtelling

De C4 heeft twee nieuwe BlueHDi-motoren. Beide hebben door de lage CO2-uitstoot ook in 2015 20% bijtelling voor leaserijders.

De BlueHDi 100, die ook leverbaar is op de C3, is gekoppeld aan een handgeschakelde 5- versnellingsbak en is leverbaar als Attraction en Business uitrusting. Deze motor kent een lage uitstoot van stikstofoxiden (NOx) én een CO2 uitstoot van slechts 86 gram/km. Daarmee valt de C4 ook in 2015 in de 20% bijtellingscategorie én voldoet de motor aan de Euro 6 norm.

De BlueHDi 120 is gekoppeld aan een handgeschakelde 6- versnellingsbak en is leverbaar in Tendance en Business uitvoeringen. Deze motorisatie kent hetzelfde principe als de BlueHDi 100 variant, en heeft een CO2 uitstoot van 93 gram/km, eveneens goed voor 20% bijtelling.

Ook Citroën (Grand) C4 Picasso heeft in 2015 20% bijtelling

De CO2-uitstoot van de BlueHDi 150 motor van de C4 Picasso is naar beneden gebracht tot 102 gram/km. Hiermee valt deze motor ook in 2015 in de 20% bijtellingscategorie.

Daarnaast introduceert Citroën de nieuwe BlueHDi 120 motor ook op de C4 Picasso. Deze motor werkt volgens hetzelfde principe als de BlueHDi 100 diesel. Dit resulteert in een lage uitstoot van stikstofoxiden (NOx) én een lage uitstoot van CO2: 100 gram/km in geval van een 5-zits C4 Picasso en 105 gram/km in geval van een Grand C4 Picasso. Daarmee behouden de 5- en 7-zits versies van de C4 Picasso in 2015 hun 20% bijtelling en voldoen ze aan de Euro 6 norm.

Top