Verwijzing in seconden

CRM SPECIALIST STELLANTIS NEDERLAND


Main purpose of the job


Als CRM Specialist ben je lid van het digital team dat onderdeel uitmaakt van de afdeling CMO (Customer Management Office) van Stellantis. Binnen dit team ben je mede verantwoordelijk voor het onderhouden en optimaliseren van (digitale) klantrelaties met eigenaren en mogelijke eigenaren van onze auto’s. Je coördineert met verschillende teams, schrijft copy, bedenkt/geeft input over de beste visuals, instrueert en werkt met toeleveranciers om de klantcontacten en bijbehorende leads te maximaliseren. De ambitie: groei van de digitale activatie van de merken in de markt, het verhogen van klant tevredenheid, voorzien van relevante informatie en zo hun loyaliteit en de winstgevendheid van het merk en haar dealers te vergroten.

Key tasks

  • Verantwoordelijk voor de uitvoering van contact strategieën van verschillende merken in lijn met de marketing plannen van diverse afdelingen. Dit is zowel voor bestaande klanten als potentiele klanten die op basis van interesses automatisch worden voorzien van e-mails.   
    • Initiëren, opzetten en tijdig inregelen van alle single shot e-mail campagnes voor verschillende afdelingen.
    • Creativiteit tonen in het schrijven en/of lokaliseren van email marketing content, beeldmateriaal (Photoshop) en layout opmaken in Salesforce Marketing Cloud.
    • Bedenken, creëren en uitvoeren van database gestuurde campagnes ter ondersteuning van specifieke marketing activiteiten, (sales)evenementen of ten behoeve van specifieke merk/model activatie.
    • Opstellen van de selectiecriteria van de te benaderen doelgroep in nauw overleg met het Data & Performance team (DPT). Gebruikmakend van eigen centrale marketingdatabase (loyalty) en externe databaseleveranciers (conquest).
    • Aansturen van de verschillende leveranciers. In samenspraak verder door-ontwikkelen van functionaliteiten, dynamische content en email templates inclusief design, data management en optimalisatie van de gebruikers ervaring.
    • Onderhouden  en optimaliseren van de CRM strategie alsmede het bedenken van nieuwe ‘always-on’ campagnes die binnen de strategie passen. campagnes
      • Afstemmen en initiëren van proposities (pop-ins) om daarmee klantendata te vergaren en om op een organische wijze in contact te blijven.
      • Als team, samen met de Digital Content Managers, de digi-ervaring van de klant sturen en verbeteren. Daarbij hoort content creëren voor pakkende/interactieve landingspagina’s bij  waar vervolgens een effectieve online nieuwsbrieven/eDM’s bij wordt opgemaakt.
      • Verrijking van bestaande data middels nieuwe campagnes/email opt-ins/tagging etc.
  • Evalueren van doelstellingen (KPI’s) rondom contact strategieën.
    • Adviserende rol naar verschillende teams om effectieve digitale campagnes te lanceren en de juiste online routing en eindpunten vast te stellen.
    • Uitrollen conversie verhogende initiatieven, A/B-testen en monitoren van nieuwe online tools en andere digitale innovatieve projecten voor cross- en upselling.
    • Samen met CRM collega(s) best practise delen om binnen het digital team een aanscherping van processen rond lead generatie en lead nurturing te realiseren.
  • Monitoren van market trends in online marketing en klanten database gebruik.

 

Kennis en ervaring

  • Opleiding op HBO-niveau, richting (digitale) Communicatie, Marketing en/of Commerciële Economie
  • Kennis van en ervaring met CRM campagnes, processen, database marketing en het opzetten en rapporteren hiervan
  • Je kan werken in ieder CRM-systeem, omdat je zelflerend te werk gaat en nieuwe software of systemen makkelijk eigen maakt. Je kunt werken met Photoshop.
  • Je bent ‘online savvy’
  • Ervaring met het aansturen van externe partijen en leveranciers
  • Project management skills
  • Kennis van en ervaring in emailmarketing
  • Goede beheersing van de Engelse taal

 

Jouw profiel

  • Organisator, initiator en teamspeler
  • Communicatief vaardig en creatief
  • Analytisch en resultaatgericht
  • Accuraat, efficiënt en zelfstandig
  • Stressbestendig
  • Kan veel ballen tegelijk in de lucht houden 

 

Wat wij bieden

  • Een boel leuke collega’s met een fijn team sfeer
  • Een omgeving gericht op autonoom werken met alle ondersteuning die je wenst
  • Hybride kantoor/thuiswerk voorzieningen
  • 26 vakantiedagen
  • Competitief salaris
  • 13 ADV dagen


Het Customer Management Office is een unieke structuur binnen Stellantis Nederland die de merkenorganisaties van Fiat, Alpha Romeo, Jeep, Abarth, Citroën, DS, Opel en Peugeot adviseert en ondersteunt als het gaat om data gestuurde marketingexpertise om de klantenervaring te optimaliseren.
 

Visie CMO:
De interne organisatie en het dealernetwerk op de meest efficiënte manier verplaatsen van conventioneel automotive denken naar een innovatieve benadering van klantgerichtheid.

Missie CMO:
Het Customer Management Office biedt de beste consumentenervaring in zijn soort, omni-channel denkend, om waarde te creëren en de klanttevredenheid te verbeteren door de Stellantis organisatie datagestuurde marketingexpertise en ondersteuning te bieden.

 

Meer weten en in gesprek?

Neem contact op met Houda Bakrin, houda.bakrin@stellantis.com




Top