Verwijzing in seconden
wk5120_ag2r-citroen_team_860x485

AG2R CITROËN TEAM: een gedurfd en onderscheidend wielershirt

Met trots presenteren Citroën, wielerploeg AG2R LA MONDIALE en General Manager Vincent Lavenu het nieuwe wielershirt van het AG2R CITROËN TEAM.

 

Vanaf 1 januari 2021 is Citroën co-sponsor van de wielerploeg AG2R LA MONDIALE, samen met AG2R LA MONDIALE, de verzekeringsmaatschappij die al jarenlang hoofdsponsor is. Het sponsorschap is aangegaan tot het jaar 2025. Het nieuwe wielershirt weerspiegelt de ongekende samenwerking en staat voor het begin van een nieuw hoofdstuk van de wielerploeg die voortaan als AG2R CITROËN TEAM door het leven gaat.

Het ontwerpen van het wielershirt was een uitdaging voor AG2R LA MONDIALE en zijn twee belangrijkste sponsors. Het kostte vijf maanden om een ​​identiteit te creëren die niet wordt bepaald door een combinatie van verschillende merken, maar bestaat uit de opvallende combinatie van een wit shirt en een bruinkleurige wielerbroek. Door de unieke kleurencombinatie en krachtige graphics zal het tenue beslist opvallen in het peleton. Het wielertenue illustreert de gezamenlijke durf en grote ambities van beide sponsors.

Start van een nieuw hoofdstuk

Vincent Lavenu, General Manager Pro Cycling Team: “Een goed wielershirt verenigt het hele team, van de renners tot de stafleden en het management. En het fungeert ook als visueel herkenningspunt voor de fans. Het nieuwe shirt van het AG2R CITROËN TEAM markeert de start van een nieuw hoofdstuk in onze geschiedenis. Het is het resultaat van een creatieve samenwerking tussen Citroën en AG2R LA MONDIALE, gebaseerd op gemeenschappelijke waarden. Ik ben erg trots op het eindresultaat. Met het shirt evolueert onze visuele identiteit, waarbij onze kern-identiteit ongewijzigd blijft. Ik kan niet wachten om onze rijders met het shirt in actie te zien.”

Aangename look en onderscheidend

Clément Champoussin, een veelbelovende jonge renner van het AG2R CITROËN TEAM: “We beginnen aan een nieuw avontuur en het nieuwe wielershirt illustreert dit optimaal. Zeer zelden heb ik de kans gehad om in een overwegend wit shirt te rijden. Toen ik het eindresultaat zag, was ik enorm blij. Het shirt heeft een aangename look en is onderscheidend. Ik kwam in 2017 bij de Chambéry Cyclisme Formation voordat ik in april 2020 professioneel wielrenner werd. Het afgelopen jaar was heel bijzonder voor me. Ik kan niet wachten om het nieuwe shirt van het AG2R CITROËN TEAM tijdens wielerritten te dragen om op die manier een bijdrage te kunnen leveren aan het nieuwe hoofdstuk van het team.”

Belangrijke fundamenten

Laurent Barria, Directeur Marketing en Communicatie Citroën: “We zijn er trots op dat Citroën partner is geworden van het France Cyclisme-team dat naast AG2R LA MONDIALE onder leiding staat van Vincent Lavenu. Het team stelt ons in staat onze durf, voorbeeldigheid en hang naar presteren met het wielerpubliek te delen. De nieuwe merkidentiteit van het AG2R CITROËN TEAM en het nieuwe wielershirt zijn belangrijke fundamenten van onze samenwerking. Het design en de gedurfde typografie illustreren de ambitie van het sponsorschap dat naar verwachting veelbelovend wordt tijdens grote internationale wielerevenementen.”

Langdurige samenwerking

André Renaudin, CEO van AG2R LA MONDIALE: “AG2R Prévoyance en vervolgens AG2R LA MONDIALE werken al 23 jaar samen met Vincent Lavenu en zijn team. Deze langdurige samenwerking heeft hem in staat gesteld vooruitgang te boeken en te groeien. We verwelkomen Citroën zodat het team nieuwe stappen kan zetten in zijn ontwikkeling. Het zal het team verder helpen om goed te presteren tijdens de grote wielerrondes van de World Tour. De evolutie van de wielertrui, met zijn gedurfde graphics, is een sterk symbool hiervan. Op die manier heten we Citroën welkom in het hart van ons merk AG2R LA MONDIALE.”

Top