Verwijzing in seconden
wk1821_CIT_citroen_c3_743x416

MIJLPAAL VOOR DERDE GENERATIE CITROËN C3

Mijlpaal voor derde generatie CITROËN C3: productie passeert een miljoen exemplaren

Citroën C3 is wereldwijd de bestseller van Citroën

De derde generatie van de Citroën C3 heeft de mijlpaal bereikt van een miljoen geproduceerde exemplaren. Citroën introduceerde de huidige generatie van de C3 in november 2016. Het model gaf een nieuwe impuls aan het merk, met een nieuwe en stijlvolle identiteit die is terug te zien in het gehele modellengamma. De compacte Citroën laat ook zien dat comfort een echt Citroën-kenmerk is. De C3 zit vol karakter en dat is beloond met verkoopsucces. In 2020 behoorde de C3 tot de zeven succesvolste modellen in zijn segment in Europa. In belangrijke markten als Frankrijk, Spanje, Italië, België, Portugal, Denemarken, Slowakije en Bulgarije behoort hij zelfs tot de top 3 van bestverkochte modellen in zijn segment.

  • De derde generatie van de Citroën C3 heeft de mijlpaal bereikt van een miljoen geproduceerde exemplaren sinds de introductie eind 2016.
  • Met meer dan 4,5 miljoen geproduceerde exemplaren sinds de introductie van het eerste model in 2002 bewijst de C3 zijn verleidingskracht en is hij wereldwijd de bestseller van Citroën. In Nederland is de C3, na de BX en C1, het meest succesvolle model van Citroën in de afgelopen 40 jaar.
  • Dit succes wordt geïllustreerd met een positie in de top 3 van bestverkochte modellen in zijn segment in 2020 in belangrijke markten als Frankrijk, Spanje, Italië, België, Portugal, Denemarken, Slowakije en Bulgarije.
  • De C3 onderscheidt zich met zijn kenmerkende, moderne design en ongeëvenaarde comfort. Dat laatste werd in 2020 nog eens versterkt met de toevoeging van de Advanced Comfort Seats, een nieuw vormgegeven voorzijde en nog meer personalisatiemogelijkheden. Met bijna honderd mogelijke exterieurcombinaties is bijna ieder exemplaar uniek.

Dit succes maakt de C3 tot de bestseller van Citroën. De C3 is een veelzijdige auto voor in de stad en een symbool van ‘liefde op het eerste gezicht’. Om het succes voort te zetten, heeft Citroën het model in 2020 vernieuwd, waarbij het de eigenschappen die de C3 zo onderscheidend en aansprekend maken, nog eens heeft versterkt. Met de nieuwe voorzijde heeft de C3 ook het nieuwe familiegezicht van Citroën gekregen. Er zijn nu nog meer personalisatiemogelijkheden, het comfortniveau is toonaangevend en de C3 is voorzien van een moderne uitrusting die het dagelijks leven nog aangenamer maakt.

Kleurrijk: een miljoen verschillende C3’s dankzij uitgebreide personalisatiemogelijkheden

De Citroën C3 is direct herkenbaar, met een unieke uitstraling en kenmerkende vormen. Het moderne en expressieve uiterlijk maakt de C3 uniek in zijn segment, onderscheidend dankzij zijn kleurrijke persoonlijkheid.

Bij zijn introductie in 2016 was de C3 het eerste model op de markt dat klanten zo veel en zulke verregaande personalisatiemogelijkheden bood. Het maakte de Citroën écht anders dan de rest. In 2020 breidde Citroën de mogelijkheden nog verder uit en inmiddels kan de klant met bijna honderd mogelijke exterieurcombinaties een C3 creëren die perfect past bij zijn of haar persoonlijke visie. Dankzij de personalisatiemogelijkheden kan elke klant zijn of haar persoonlijkheid en stijl ten volle tot uiting brengen. Van trendy tot discreet en de combinatie van een klassieke carrosseriekleur met het dak en/of inzetten in een contrasterende kleur. Iedereen kan een unieke C3 samenstellen, zodat elk exemplaar anders is dan de andere 999.999 exemplaren.

Samengevat biedt de Citroën C3 de meeste personalisatiemogelijkheden in zijn segment dankzij:

  • zeven carrosseriekleuren: Elixir Red, Spring Blue, Perla Nera Black, Steel Grey, Platinum Grey, Soft Sand en Polar White.
  • vier Color Packs, met kleurrijke inserts waaronder de omlijsting van Airbump® en mistlampen, in Onyx Black, Opal White, Sport Red en Emerald. vier kleuren voor het dak, het trendy Emerald als aanvulling op Opal White, Onyx Black en Sport Red. De kleur van het dak komt ook terug op de buitenspiegels en op de C-stijl.
  • drie dakdecoraties met grafische thema’s (in Red, Wood of Emerald) op het dak en de C-stijl.

De verleidingskracht van de Citroën C3 is ook te zien in de rijke verkoopmix, die symbool staat voor de ‘liefde op het eerste gezicht’ bij zijn miljoen klanten:

  • 40 % van de verkochte exemplaren was van het hoogste
  • uitrustingsniveau Shine
  • 80 % van de verkochte exemplaren was uitgevoerd in twee kleuren
  • 90 % van de verkochte exemplaren is voorzien van de Airbump®

Rij een rijk uitgeruste C3 Live vanaf € 279 p/m

Rijden in een Citroën C3 kan met Private Lease vanaf € 279 per maand. U rijdt dan een rijk uitgeruste C3 Live die standaard is voorzien van Airconditioning, Cruise control, Radio DAB+ en Bluetooth, Lane Departure Warning System, Verkeersbordherkenning, Elektrisch verstel- en verwarmbare buitenspiegels en Elektrisch bedienbare ruiten.

Of profiteer van € 3.400 klantvoordeel door te kiezen voor een C3 C-series

Om het 1.000.000ste exemplaar te vieren bieden we van 4 t/m 14 mei een gratis upgrade aan van de C3 Feel naar een C3 C-series. Deze is, naast de onderscheidende C-series exterieurelementen, standaard voorzien van diverse rijhulpsystemen, automatische airconditioning, 7” touchscreen met Apple Carplay™ en Android Auto™, parkeersensoren, extra getinte achterste zijruiten en achterruit en 16” lichtmetalen velgen. Kiest u voor een C-series uit voorraad, dan loopt het klantvoordeel op tot wel € 3.400!

 

 

Top