Bij de ontwikkeling van technologieën staat voor Citroën de mens centraal. Het doel is helder: meerwaarde voor de gebruiker.
Altijd de juiste afslag: met een navigatiesysteem dat up-to-date is rijdt u extra ontspannen.
Controleer of uw mobiele telefoon compatibel is met uw Citroën
Profiteer van de apps van uw smartphone op het touchscreen van uw auto.
Scan uw Citroën en vind direct de informatie uit het instructieboekje die u nodig hebt!
Ontdek de ConnectedCAM Citroën®, een met internet verbonden camera van Citroën voor nog meer rijplezier, vrijheid en natuurlijk veiligheid.
In combinatie met de HDi-motoren reduceert het roetfilter (FAP) het gehalte van roetdeeltjes in het uitlaatgas bijna tot nul.
Er zijn nieuwe regels gekomen. De volgens het nieuwe wereldwijde protocol WLTP voor de typegoedkeuring van auto's gemeten waarden geven voor klanten een veel realistischer beeld van het brandstofverbruik en de uitstoot van schadelijke stoffen in de praktijk.
Downsizing betekent het verkleinen van de cilinderinhoud van de motor terwijl het vermogen wordt verhoogd door middel van directe injectie en turbocompressoren.
Om u goed te informeren maakt Citroën, merk van PSA Groupe, de resultaten van onafhankelijke en gecertificeerde metingen van het brandstofverbruik en de emissie tijdens gebruik openbaar.
In de Europese emissienormen, de Euro-normen, worden de limieten voor de uitstoot van schadelijke stoffen vastgelegd. Deze limieten worden geregeld verlaagd. In de Euro 6.2-norm zijn de nieuwste limieten beschreven.
De HDi-motoren (High-pressure Diesel Injection) van Citroën werken volgens het common rail-principe: de brandstof wordt via een gemeenschappelijke brandstofinspuitgalerij onder hoge druk naar de verstuivers gevoerd.
De technologie van de BlueHDi-motoren zorgt voor een lager brandstofverbruik en een geringere CO2-uitstoot (vergeleken met een conventionele dieselmotor een 2 - 4% kleinere CO2-uitstoot). Bovendien voldoen deze motoren aan de Euro 6.2-norm.
Citroën C-ZERO is een 100% elektrisch aangedreven personenauto. De elektromotor van deze elektrische auto levert ruim voldoende capaciteit om comfortabel mee te komen in het verkeer.
De PureTech benzinemotoren van Citroën zijn voorzien van de modernste technologieën die garant staan voor goede prestaties en een laag brandstofverbruik.
Sinds 12 oktober 2018 worden in de 28 lidstaten van de EU en in 7 buurlanden (IJsland, Macedonië, Turkije, Noorwegen, Zwitserland, Servië en Liechtenstein) nieuwe namen voor de autobrandstoffen gebruikt.
EAT6 en EAT8 zijn automatische transmissies van de nieuwste generatie.
De Grip Control biedt extra veiligheid door wielspin te voorkomen bij het rijden op glad wegdek.
Bij het head-up kleurendisplay wordt de belangrijkste rij-informatie geprojecteerd op een transparant scherm, in het gezichtsveld van de bestuurder.
Het Lane Departure Warning System is een rijhulpsysteem dat de bestuurder waarschuwt als hij indommelt of even niet oplet. Dit innovatieve systeem is een belangrijke stap voorwaarts op het gebied van verkeersveiligheid.
De tweede generatie van het Lane Departure Warning System (LDWS) maakt gebruik van een microcamera en digitale beeldverwerking en werkt zo nog doeltreffender.
De meedraaiende Bi-Xenon koplampen verhogen de veiligheid door het zicht te verbeteren en vermoeidheid van uw ogen te beperken.
De grootlichtassistent schakelt het grootlicht automatisch aan en uit.
Via de ESP-sensoren meet het bandenspanningscontrolesysteem indirect de bandenspanning van alle vier de wielen. De bevindingen gaan naar een centrale computer.
Het ESP stabiliseert de koers van de auto bij gripverlies in bochten door de remkracht te verdelen en het motortoerental aan te passen.
De actieve cruise control signaleert het afremmen van uw voorligger. Zo bewaart uw auto automatisch een veilige afstand tot uw voorligger.
Op basis van dit platform kunnen verschillende carrosserievarianten (hatchback, sedan, cabriolet, MPV, SUV enz.) worden gebouwd. Het voordeel van dit platform is een lager gewicht en dus minder CO2-uitstoot.
De actieve veiligheidsgordels van de bestuurder en voorpassagier zijn voorzien van elektromotoren die in een dreigende situatie de gordels automatisch strak trekken, voor een optimale bescherming.
De luchtvering achter zorgt voor extra comfort door oneffenheden in het wegdek glad te strijken.
Gelaagd glas bestaat uit twee lagen glas met daartussen een kunststof folie met uitstekende geluidsisolerende eigenschappen.
De panoramische voorruit biedt een uitzonderlijk zicht in alle richtingen, een ongekende rijsensatie!
Met het 7 inch touchscreen hebben de bestuurder en voorpassagier alle bedieningsfuncties van de auto binnen handbereik.
Op het spectaculaire 12 inch HD-panoramascherm wordt alle essentiële rijinformatie weergegeven. U kunt het scherm zelf instellen en personaliseren.
Naast de normale verstelmogelijkheden biedt de Relax-voorpassagiersstoel een unieke verstelbare onderbeensteun. Dat maakt het reizen voor de voorpassagier nog comfortabeler.
De Hill Start Assist maakt het wegrijden op een helling een stuk gemakkelijker. Het systeem voorkomt dat de auto in beweging komt wanneer op een helling het rempedaal wordt losgelaten.
De dodehoekdetectie (SAM) geeft met een pictogram in de buitenspiegel aan of er zich een voertuig in de dode hoek bevindt.
Met het 360°-camerasysteem heeft de bestuurder een overzicht van alle voorwerpen en obstakels rondom de auto. De auto kan zo gemakkelijk en veilig worden geparkeerd zonder iets te raken.
Zodra de bestuurder de achteruitversnelling inschakelt, toont de achteruitrijcamera beelden van de omgeving achter de auto op het scherm in het dashboard.
Met het keyless entry and start-systeem kunt u de auto vergrendelen, ontgrendelen en starten zonder dat u de sleutel tevoorschijn hoeft te halen.