DOORGAAN

REMMENCHECK

Een regelmatige controle van de remmen voorkomt dat de remweg van uw auto langer wordt. 
 

  • Het remsysteem moet betrouwbaar zijn, doeltreffend werken en lang meegaan. 
  • De remmencheck bestaat uit een complete controle van alle onderdelen van het remsysteem.

 

PAKKETPRIJS REMMEN

Bij de Citroën dealer bent u er zeker van, dat wanneer er verschillende elementen van uw remsysteem vervangen moeten worden, er uitsluitend onderdelen worden gebruikt die zijn goedgekeurd door Citroën.Met onze pakketprijzen (onderdelen +arbeidsloon) kunnen wij u vooraf informeren over de kosten. Geen verassingen achteraf!

Als het om uw remsysteem gaat, controleren wij de volgende zaken:
 

  • Remblokken en/of schijven voor
  • Remblokken en/of schijven achter
  • Remtrommelkit (afhankelijk van uw uitvoering)
  • Remvloeistof 

VOOR EEN OPTIMALE WERKING VAN UW REMMEN

  • Als de remblokken zijn vervangen, moet u de nieuwe remblokken even inremmen door een paar keer achter elkaar voorzichtig te remmen.
  • Rem nadat uw auto is gewassen een paar keer voorzichtig om de remschijven en -blokken door de hierbij vrijkomende warmte te laten drogen.
  • Vergeet ook niet dat het remsysteem alleen optimaal werkt als de schokdempers en banden van uw auto in goede staat zijn.

WAAR MOET U OP LETTEN?

Het remsysteem moet direct en nauwkeurig op uw bedieningscommando's reageren. Als u één of meer van deze tekenen van slijtage opmerkt, neem dan contact met ons op.

 

  • De auto trekt scheef bij het remmen: mogelijk zit een wielremcilinder of een remklauw vast, of heeft één wiel een lagere bandenspanning. Versleten schokdempers kunnen dezelfde gevolgen hebben.
  • De auto trilt bij het remmen: mogelijk zijn de remschijven krom, zit er een onderdeel los of zit er te veel speling in de voor- of achtertrein.
  • De auto remt "met horten en stoten": als de remmen erg snel blokkeren, is er mogelijk een probleem met de remschijven, de remtrommels of de remvoeringen.

 

  • Het lampje van het remsysteem gaat branden: de handrem is nog aangetrokken, het remvloeistofniveau is te laag of de remblokken zijn versleten. 
  • Het rempedaal voelt bij het intrappen hard aan: dit kan worden veroorzaakt door een probleem met de rembekrachtiging, de remleidingen of het hydraulische circuit, de wielremcilinders of de remklauwen.
  • Het rempedaal voelt bij het intrappen sponzig aan: er zit geen weerstand in het pedaal, u moet "pompen" om te kunnen remmen. Let op: dit betekent een ernstig defect in het hydraulische systeem.