DOORGAAN

GARANTIES VAN CITROËN

FOCUS OP WAT BELANGRIJK IS

Ondanks de hoge mate van vakmanschap, kunnen er na verloop van tijd bepaalde gebreken optreden.

Om ervoor te zorgen dat uw Citroën in optimale conditie blijft en u zorgeloos kunt genieten van iedere rit, gaan wij verder dan de wettelijke garantie. Daarnaast worden defecte onderdelen altijd vervangen door onderdelen van dezelfde kwaliteit als originele onderdelen.

Garanties bij aankoop nieuwe Citroën:

GARANTIES FABRICAGEFOUTEN LAK DOORROESTEN VAN BINNENUIT
GEDEKTE ONVOLKOMENHEDEN Fabricagefouten in onderdelen, uitgezonderd slijtageonderdelen (bijv. remblokken) Onvolkomenheden in de originele lak of vernis van de carrosserie Het van binnenuit doorroesten van de carrosserie
INBEGREPEN BIJ DE GARANTIE

• Gratis reparatie of vervanging van defecte onderdelen

• Vergoeding van reparatie- of bergingskosten bij pech door een storing die onder garantie valt

Geheel of gedeeltelijk herstellen van de lak of de vernis om de onvolkomenheid te verhelpen Reparatie of vervanging van defecte elementen te wijten aan corrosie
LOOPTIJD/KM

• 2 jaar vanaf de afleveringsdatum

• Geen kilometerbeperking

2 jaar (personenauto's en bedrijfswagens)

• 12 jaar (personenauto's)

• 5 jaar (bedrijfswagens)

GARANTIE ZONDER ZORGEN

Waar kan ik de garantievoorwaarden vinden?

U vindt informatie in het onderhouds- en garantieboekje en op het aankoopbewijs dat u bij aflevering van uw Citroën heeft ontvangen. Uiteraard kunt u voor vragen ook terecht bij uw Citroën dealer of bij onze klantenservice 0800-2487636

Hoe werkt de garantie?

Pech, een onvolkomenheid in het lakwerk, roest van binnenuit... neem direct contact met uw Citroën Erkend Reparateur! Alleen op basis van een diagnose door een Citroën Erkend Reparateur kan worden bepaald of de commerciële garantie het geconstateerde probleem dekt. Neem het onderhouds- en garantieboekje van uw auto direct mee.

Wat te doen als u uw auto vanwege een onder de garantie vallend probleem niet kunt gebruiken?

Neem direct contact op met Citroën Assistance! 

Zij kennen uw auto immers het beste en kunnen het probleem zo snel mogelijk verhelpen. De kosten voor de reparatie ter plaatse of de berging naar de dichtstbijzijnde Citroën-dealer (binnen een straal van 100 km) vallen binnen de garantie. Als het defect aan uw auto niet binnen twee uur kan worden verholpen, krijgt u een mobiliteitsoplossing aangeboden door de betreffende Citroën dealer,


U heeft bij de aanschaf van uw auto geen verlengde garantieverzekering afgesloten. Kan dat alsnog?

Jazeker! U kunt de verlengde garantieverzekering direct afsluiten bij aanschaf van uw nieuwe auto, maar ook gedurende de standaard garantieperiode van 2 jaar. U kunt hiervoor contact opnemen met uw Citroën dealer.

U verkoopt uw auto. Stopt de garantie dan?

De garantie is overdraagbaar en voor de nieuwe eigenaar zijn gedurende de resterende looptijd van het contract dezelfde voorwaarden van toepassing.

Met wie kunt u contact opnemen als u een vraag heeft over de garantie van uw auto?

U vindt de meeste informatie in het onderhouds- en garantieboekje dat u bij de aflevering van auto heeft ontvangen. Maar u kunt uiteraard ook altijd contact opnemen met uw Citroën dealer of de Citroën klantenservice.

 

GARANTIE VERLENGEN?

Met de verlengde garantieverzekering van MyCITROËN FreeDrive kunt u de 2 jaar fabrieksgarantie verlengen tot 3, 4 of 5 jaar.