GARANTIE-UITBREIDING VOOR 1.5 BLUE-HDI-DIESELMOTOREN
STELLANTIS VERRUIMT REGELING VOOR PROBLEMEN MET NOKKENASKETTING BIJ OUDERE 1.5 BLUEHDI DIESELMOTOREN
De veiligheid en tevredenheid van onze klanten zijn de belangrijkste prioriteiten van ons merk.
Een speciale dekking voor vorige generaties van de 1.5 Blue HDi dieselmotoren is geïmplementeerd, die 100% van de kosten dekt voor maximaal 10 jaar of 240.000 kilometer voor zowel onderdelen als arbeidsloon, voor problemen met de nokkenasketting, op voorwaarde dat aan bepaalde criteria wordt voldaan.
Als u tussen 1 januari 2023 en 30 juni 2025 al reparatiekosten hebt gehad als gevolg van een breuk in de nokkenasketting bij deze motor , kunt u in aanmerking komen voor deze speciale dekking.
Vanaf medio december 2025 is er een online platform beschikbaar waarmee u uw aanvraag online kunt indienen en de documenten kunt verstrekken die nodig zijn voor de beoordeling. Hierdoor kan uw aanvraag snel en gemakkelijk worden verwerkt.
De criteria om in aanmerking te komen voor dit speciale compensatiebeleid kunnen hier worden geraadpleegd.
Toegang online compensatieplatform:
Een speciale dekking voor vorige generaties van de 1.5 Blue HDi dieselmotoren is geïmplementeerd, die 100% van de kosten dekt voor maximaal 10 jaar of 240.000 kilometer voor zowel onderdelen als arbeidsloon, voor problemen met de nokkenasketting, op voorwaarde dat aan bepaalde criteria wordt voldaan.
Als u tussen 1 januari 2023 en 30 juni 2025 al reparatiekosten hebt gehad als gevolg van een breuk in de nokkenasketting bij deze motor , kunt u in aanmerking komen voor deze speciale dekking.
Vanaf medio december 2025 is er een online platform beschikbaar waarmee u uw aanvraag online kunt indienen en de documenten kunt verstrekken die nodig zijn voor de beoordeling. Hierdoor kan uw aanvraag snel en gemakkelijk worden verwerkt.
De criteria om in aanmerking te komen voor dit speciale compensatiebeleid kunnen hier worden geraadpleegd.
Toegang online compensatieplatform:
Ga naar deze pagina om te solliciteren. Er is een terugroepactie gaande voor sommige voertuigen met deze motor, die gespreid zal worden uitgevoerd. Zodra uw auto wordt teruggeroepen, ontvangt u een brief van ons. U kunt ook aan de hand van je voertuigidentificatienummer (VIN) hier controleren of het om uw auto gaat. Houd er rekening mee dat, hoewel uw auto nog geen campagne heeft, hij in een later stadium mogelijk wordt teruggeroepen.
Heeft u vragen? Neem dan contact op met uw Citroën-verkooppunt of onze klantenservice via 0800-2487636.