Volledig nieuwe Ami

 
De volledig nieuwe Ami: Nieuw design. Meer plezier. Altijd Ami.

Met zijn nieuwe nog gedurfdere ontwerp vindt de Ami zichzelf opnieuw uit met meer plezier, terwijl het behoudt wat het succesvol maakte.
 
Vanaf € 8.490

 

 

 

 

 
 
Volledig nieuwe Ami

 
Vanaf € xxxx of €xxxx/mnd*

De volledig nieuwe Ami: Nieuw design. Meer plezier. Altijd Ami.
Met zijn nieuwe nog gedurfdere ontwerp vindt de Ami zichzelf opnieuw uit met meer plezier, terwijl het behoudt wat het succesvol maakte.

 

APR 5,25% EAR 6,23% | With an initial payment of XXX

Duration: 36 months | Final ballon payment: XXX | Offer valid until 12/30/2025

 

Discover finance details

Volledig nieuwe ami

 

 

VANAF € 8.490

De volledig nieuwe Ami: Nieuw design. Meer plezier. Altijd Ami.

Met zijn nieuwe nog gedurfdere ontwerp vindt de Ami zichzelf opnieuw uit met meer plezier, terwijl het behoudt wat het succesvol maakte.

 

Ami life

spicy
minty
icy
buggy palmeira

 

Unieke eigenschappen

compact design
compact design
makkelijk elektrisch
makkelijk elektrisch
veiliger op 4 wielen
veiliger op 4 wielen
vrijheid in mobiliteit
vrijheid in mobiliteit

redenen om

Ami te kiezen

 

redenen om Ami te kiezen

voor iedereen
_

voor iedereen
 

Compact, elektrisch en rijbewijsvrij vanaf 16 jaar, de Ami maakt mobiliteit toegankelijk voor iedereen.
De eenvoudige bediening biedt een veilige en praktische manier om te reizen, waardoor hij perfect geschikt is voor jonge bestuurders en mensen die op zoek zijn naar een eenvoudige mobiliteitsoplossing.
_
gemakkelijk aan te passen
_

gemakkelijk aan te passen

Met zijn nog leukere nieuwe voor- en achterkant is ami ontworpen om uw persoonlijkheid te weerspiegelen, met een reeks accessoires en aanpassingsopties.
Van kleurkits tot extra opbergoplossingen, u kunt hem aanpassen aan uw behoeften en stijl, waardoor hij echt uw unieke metgezel wordt
.

_

gemakkelijk te besturen
_

gemakkelijk te besturen
 

Met een kleine draaicirkel en intuïtieve bediening is ami moeiteloos te manoeuvreren in krappe straten en parkeerplaatsen. De elektrische motor zorgt voor een soepele, stille rit, waardoor rijden stressvrij en plezierig is.

_

open naar de wereld
_

open naar de wereld

 
De Ami wordt standaard geleverd met een panoramisch glazen dak dat de rijervaring verbetert door natuurlijk licht binnen te laten en voor een gevoel van ruimte te zorgen. Geniet van een heldere sfeer die elke reis aangenamer maakt en de passagiers in contact brengt met hun omgeving.
_
voor iedereen
Compact, elektrisch en rijbewijsvrij vanaf 16 jaar, de Ami maakt mobiliteit toegankelijk voor iedereen. De eenvoudige bediening biedt een veilige en praktische manier om te reizen, waardoor hij perfect geschikt is voor jonge bestuurders en mensen die op zoek zijn naar een eenvoudige mobiliteitsoplossing.
gemakkelijk aan te passen
Met zijn nog leukere nieuwe voor- en achterkant is ami ontworpen om uw persoonlijkheid te weerspiegelen, met een reeks accessoires en aanpassingsopties. Van kleurkits tot extra opbergoplossingen, u kunt hem aanpassen aan uw behoeften en stijl, waardoor hij echt uw unieke metgezel wordt.
gemakkelijk te besturen
Met een kleine draaicirkel en intuïtieve bediening is ami moeiteloos te manoeuvreren in krappe straten en parkeerplaatsen. De elektrische motor zorgt voor een soepele, stille rit, waardoor rijden stressvrij en plezierig is.
open naar de wereld
De Ami wordt standaard geleverd met een panoramisch glazen dak dat de rijervaring verbetert door natuurlijk licht binnen te laten en voor een gevoel van ruimte te zorgen. Geniet van een heldere sfeer die elke reis aangenamer maakt en de passagiers in contact brengt met hun omgeving.

 

Ontdek het nieuwe bereik

Ontdek het

nieuwe bereik

nieuwe Ami
base pack

vanaf € 8.490

 

exterieur:

  • Nieuwe voor- en achterkant: verhoogde LED-koplampen met zwarte omlijsting
  • Panoramisch glazen dak(i) Dit verbetert de rijervaring door natuurlijk licht binnen te laten en een groter gevoel van openheid in de cabine te bieden, waardoor elke reis aangenamer wordt.  
  • Rode André Citroën-logo
  • 14’ inch zwarte stalen velgen

interieur:

  • 3,9 inch digitaal display
  • Automatische versnellingsbak(i) Ontworpen om een soepele en moeiteloze rijervaring te garanderen. De ami heeft drie intuïtieve knoppen (achteruit/neutraal/rijden) die de mobiliteit vereenvoudigen voor een intuïtieve en stressvrije rit, zelfs in druk stadsverkeer.  
  • Verwarming, ventilatie en ontwaseming
  • 1 USB-oplaadpoort(i) Maakt het opladen van elektronische apparaten mogelijk: geïntegreerd in het dashboard, waardoor gebruikers hun smartphones en andere gadgets van stroom kunnen voorzien tijdens hun reizen.  

 

laadoplossingen:

  • i- Geïntegreerde oplaadkabel voor standaard stopcontact(i) Ontworpen voor eenvoud, de 3m-kabel kan direct worden aangesloten op standaard stopcontacten (220V), waardoor opladen moeiteloos is en de noodzaak voor extra kabels wordt geëlimineerd. 

 

color pack (optioneel accessoirepakket)

spicy / icy / minty

 

doe-het-zelf (i) Een speelse manier om uw ami aan te passen! Als een extra uitrustingsoptie bevatten deze pakketten verschillende kleurrijke accessoires die zowel stijl als functionaliteit vergroten.

+€400

 

exterieur:

  • Gekleurde wielkappen
  • Gekleurde achterruitstickers
  • Gekleurde stickers op de onderkant van de deuren

 

interior:

  • 3- 3x gekleurde opbergdozen op het dashboard(i) Deze stijlvolle en praktische opbergdozen bieden ruimte voor kleine items om udagelijkse benodigdheden georganiseerd en binnen handbereik te houden.  
  • Gekleurde tas haak(i) Een functionele en kleur geaccentueerde geïntegreerde haak op het dashboard biedt een handige plek om een tas of kleine items op te hangen. 
  • Vloermatten met gekleurde rand
  • Centrale scheidingsnet
  • Opbergnetjes in de deur met gekleurde band(i) Ontworpen om de ruimte in de compacte cabine te maximaliseren, bieden ze een opbergmogelijkheid voor dagelijkse benodigdheden zoals waterflessen of persoonlijke bezittingen.

 

infotainment:

  • Smartphone houder(i) Geplaatst in het midden van het dashboard, houdt hij usmartphone veilig op zijn plek.
  • My Ami Play met Citroën Switch(i) Een app die via bluetooth is verbonden en intuïtieve en gemakkelijke toegang biedt tot belangrijke smartphone-apps zoals muziek, navigatie, contacten en radio. Gecombineerd met de Citroën Switch-knop, een fysieke bediening die op het stuur kan worden geplaatst, maakt het eenvoudig navigeren door functies mogelijk voor een veilige rijervaring.  
  • My Connect Box(i) Een geïntegreerde connectiviteitsoplossing die toegang biedt tot digitale diensten en functies aan boord via bluetooth. Hij is verbonden met de My Citroën-app en maakt realtime connectiviteit op smartphones mogelijk, zodat gebruikers op de hoogte blijven van essentiële informatie van ami (autonomie, oplaadtijd en onderhoud).  
nieuwe Ami buggy
base pack

vanaf € 9.990

 

exterieur:

  • Nieuwe voor- en achterkant: verhoogde LED-koplampen met zwarte omlijsting
  • Zwart open dak(i) Dit verbetert de rijervaring door natuurlijk licht binnen te laten en een groter gevoel van openheid in de cabine te bieden, waardoor elke reis aangenamer wordt.  
  • Rode André Citroën-logo
  • 14-inch gouden stalen velgen met kleine zwarte wieldoppen
  • Spoiler
  • Scharnierende metalen deuren(i) Deze omgekeerd openende metalen deuren dragen niet alleen bij aan het unieke karakter van de ami buggy, maar bieden ook veiligheid. Bovendien zijn beschermende canvas als accessoire verkrijgbaar, voor extra bescherming van de inzittenden.  

 

interieur:

  • 3,9-inch digitaal display
  • Automatische versnellingsbak(i) Ontworpen om een soepele en moeiteloze rijervaring te garanderen. De ami heeft drie intuïtieve knoppen (achteruit/neutraal/rijden) die de mobiliteit vereenvoudigen voor een intuïtieve en stressvrije rit, zelfs in druk stadsverkeer.  
  • 1 USB-oplaadpoort(i) [Maakt het opladen van elektronische apparaten mogelijk: geïntegreerd in het dashboard, waardoor gebruikers hun smartphones en andere gadgets van stroom kunnen voorzien tijdens hun reizen. 

 

laadoplossingen:

  • i- Geïntegreerde oplaadkabel voor standaard stopcontact(i) Ontworpen voor eenvoud, de 3m-kabel kan direct worden aangesloten op standaard stopcontacten (220V), waardoor opladen moeiteloos is en de noodzaak voor extra kabels wordt geëlimineerd. 
palmeira pack (optioneel accessoirepakket)

doe het zelf Een speelse manier om uw ami aan te passen! Als een extra uitrustingsoptie bevat dit pakket verschillende kleurrijke accessoires die zowel stijl als functionaliteit vergroten.  

€400

 

exterieur:

  • Gekleurde achterruitstickers
  • Gekleurde gevelstickers

 

interior:

  • 3x gekleurde opbergdozen op het dashboard(i) Deze stijlvolle en praktische opbergdozen bieden ruimte voor kleine items om uw dagelijkse benodigdheden georganiseerd en binnen handbereik te houden.  
  • Gekleurde tas haak(i) Een functionele en kleur geaccentueerde geïntegreerde haak op het dashboard biedt een handige plek om een tas of kleine items op te hangen  
  • Vloermatten met gekleurde rand
  • Centrale scheidingsnet
  • Gekleurde opbergtas op het stuur(i) Naadloos bevestigd aan het stuur, biedt het een slimme en handige ruimte voor kleine items zoals sleutels, een telefoon of een zonnebril  
  • Andy-figuurtje(i) Voeg een speels element toe met Andy, een klein iconisch magnetisch decoratief figuurtje, speciaal ontworpen voor Citroën door Artoyz Original. Met zijn ontwerp en een bewegend hoofd biedt het figuurtje karakter en versterkt het de unieke identiteit van de ami, waardoor elke rit speelser wordt. 

 

infotainment:

  • Smartphone houder(i) Geplaatst in het midden van het dashboard, houdt hij je smartphone veilig op zijn plek.  
  • My Ami Play met Citroën Switch(i) Een app die via bluetooth is verbonden en intuïtieve en gemakkelijke toegang biedt tot belangrijke smartphone-apps zoals muziek, navigatie, contacten en radio. Gecombineerd met de Citroën Switch-knop, een fysieke bediening die op het stuur kan worden geplaatst, maakt het eenvoudig navigeren door functies mogelijk voor een veilige rijervaring.  
  • My Connect Box(i) Een geïntegreerde connectiviteitsoplossing die toegang biedt tot digitale diensten en functies aan boord via bluetooth. Hij is verbonden met de My Citroën-app en maakt realtime connectiviteit op smartphones mogelijk, zodat gebruikers op de hoogte blijven van essentiële informatie van ami (autonomie, oplaadtijd en onderhoud). 

 

Unieke eigenschappen van uw nieuwe Ami

 

Unieke eigenschappen van uw

nieuwe Ami

75 km

WMTC actieradius

45 km/uur

Topsnelheid

4 uur

Volledig opgeladen

220V-Thuislader

Eenvoudige elektrische aansluiting

Hoe online te bestellen

Stel samen of selecteer een auto uit voorraad

Kies uw versie, kleur en opties, of selecteer een voertuig uit voorraad.

 

Selecteer een verkooppunt

Kies uw verkooppunt, een betaalmethode (contant of maandelijks) en registratiemogelijkheden.

 

Bevestigen & bestellen

Vul uw vereiste persoonlijke gegevens in, bevestig en betaal veilig online.

 

Wacht & geniet

Uw Citroën-verkooppunt neemt contact met u op om u te verwelkomen als Citroën-eigenaar en u te informeren over de levering van uw auto.

Alevermogelijkheden

Lokale bijdrage - controleer uw lokale Online Sales-team

Betaalmogelijkheden

Lokale bijdrage
Veelgestelde vragen
Online bestellen
Kan ik de Ami alleen online bestellen?
Ja, de Ami is alleen online te bestellen op store.citroën.nl. Natuurlijk kunt u hem eerst bekijken en rijden bij een verkooppunt bij u in de buurt.
Hoe bestel ik online?
Meer informatie over de online bestelprocedure is te vinden in de Algemene Gebruiksvoorwaarden van de website en in de Algemene Verkoopwaarden die onderaan deze pagina te downloaden zijn.
Ik heb geen e-mail ontvangen om mijn MyCitroën-account te activeren. Wat nu?
Als u geen bevestigingsmail hebt ontvangen, controleer dan eerst de spamfolder. Of neem gratis contact op met onze klantenservice via 0800 020 01 66.
Kan ik mijn Ami online samenstellen?
Online kunt u de Ami volledig naar wens samenstellen. Selecteer het model en selecteer daarna de gewenste accessoires.
Hoe word ik geïnformeerd over de status van mijn bestelling?
U wordt via e-mail op de hoogte gehouden van uw bestelling. Bovendien is de klantenservice altijd bereikbaar voor vragen en informatie via 0800 020 01 66.
Waar kan ik de details van mijn bestelling vinden?
De bestelgegevens vindt u terug in de e-mailbevestiging.
Ik heb geen bestelbevestiging ontvangen. Hoe kom ik erachter of mijn bestelling juist is ontvangen?
Als u geen bestelbevestiging per mail hebt ontvangen, controleer dan eerst de spamfolder. Je kan ook contact opnemen met de klantenservice via het gratis telefoonnummer 0800 020 01 66.
Welke documenten heb ik nodig om online een bestelling te plaatsen?
Alle documenten die u nodig hebt om online een bestelling te plaatsen, staan omschreven in de orderbevestiging die u per e-mail ontvangt.
Waar vind ik de rekening van mijn bestelling?
Voor bestellingen waarvoor onmiddellijke betaling is vereist, ontvang je de factuur per e-mail zodra uw Ami is geleverd. Voor leaseaankopen ziet u in het contract het verschuldigde bedrag per maand, in het contract dat u na ondertekening per e-mail ontvangt. Bent u deze e-mail kwijt dan kunt u het contract opnieuw opvragen door een e-mail te sturen naar de klantenservice van Stellantis Financial Services of ga naar MyFinance in je MyCitroën-account.
Waar vind ik de Algemene Verkoopvoorwaarden?
De Algemene Verkoopvoorwaarden zijn onderaan deze pagina te downloaden.
Betaling
Hoe betaal ik voor een online bestelling waar ik direct een betaling voor moet voldoen?
Alle informatie met betrekking tot de betalingsvoorwaarden op het moment van bestellen, vindt u terug in de Algemene Verkoopvoorwaarden. Dit document is onderaan deze pagina te downloaden.
Moet ik een bedrag betalen om de Ami online te bestellen?
Nee, er is geen aanbetaling nodig om online uw Ami te bestellen.
Hoe betaal ik het restbedrag van mijn online bestelling?
Het restbedrag dient betaald te worden via een bankoverschrijving. De betaalgegevens, zoals het bedrag, de betalingsomschrijving, en onze rekeninggegevens, ontvangt u in de bevestigingsmail van uw bestelling.
Welke financiële oplossingen zijn beschikbaar om de Ami te bestellen?
De Ami kan betaald worden via een bankoverschrijving of door online een aanvraag voor Private Lease te doen. Met Private Lease kiest u voor een bepaalde looptijd, het jaarlijks aantal kilometers voor een vast maandelijks bedrag per maand. Alle kosten voor autorijden zijn inbegrepen in dit bedrag, zoals onderhoud, wegenbelasting en verzekeringen. Het enige dat u zelf betaalt, zijn de kosten voor tanken/laden. Aan het einde van de afgesproken looptijd levert u de auto in bij uw verkooppunt. Meer informatie over Private Lease is hier te vinden.
Welke partij verzorgt de financiering?
Stellantis Financial Services is onze financiële partner.
Aflevering
Kan ik mijn nieuwe Ami overal laten afleveren?

U kunt de Ami laten afleveren bij:

  • Bij een verkooppunt uit het Citroën-verkoopnetwerk (kosteloos). Een overzicht van al onze verkooppunten vindt u in onze locator.
  • Aan huis - mits uw woonadres zich op minder dan 100km van het verkooppunt bevindt.
Is betaalde levering de enige beschikbare afleveroptie?
Wanneer u uw Ami online bestelt, wordt deze gratis afgeleverd bij het door uw geselecteerde verkooppunt. Het dichtstbijzijnde Citroën-verkooppunt vind u via onze locator.
Wanneer hoor ik wanneer de auto wordt geleverd?
Om de aflevering te regelen, is het noodzakelijk dat: - Alle vereiste betalingen voor de aflevering zijn voldaan, - Stellantis Financial Services akkoord is met de financieringsaanvraag (als van toepassing) Vervolgens wordt contact met uw opgenomen om het aflevermoment te plannen.
Moet ik nog iets laten zien op het moment van aflevering?
Alle documenten die vereist zijn tijdens de aflevering staan beschreven in de orderbevestiging die u per e-mail hebt ontvangen.
Annulering en herroeping
Kan ik mijn bestelling waarvoor directe betaling vereist is nog annuleren voor aflevering?
Kan ik mijn bestelling waarvoor directe betaling vereist is nog annuleren voor aflevering? onmiddellijke betaling vereist is, is het mogelijk om de bestelling op elk moment vóór de aflevering te annuleren. Voor meer informatie over de herroepingsvoorwaarden verwijzen wij naar artikel 7 - ANNULERING in de Algemene Verkoopvoorwaarden onderaan deze pagina. Wordt de bestelling geannuleerd vóórdat het voertuig geleverd is, dan wordt het bedrag dat reeds betaald is terugbetaald.
Kan ik mijn bestelling annuleren nadat mijn voertuig geleverd is?
Voor aankopen die contant worden betaald, geldt 14 dagen bedenktijd na levering van het voertuig. Voor meer informatie over de herroepingsvoorwaarden verwijzen wij naar artikel 8 - HERROEPINGSRECHT VAN DE KLANT van de Algemene Verkoopvoorwaarden die onderaan deze pagina te downloaden zijn.
Als ik mijn aankoop herroep na de levering van het voertuig, krijg ik dan mijn geld terug?
Voor verkopen waarvoor onmiddellijke betaling vereist is, geldt 14 dagen bedenktijd na de levering van het voertuig (herroepingsrecht). U wordt terugbetaald volgens de voorwaarden die zijn bepaald in artikel 8 - HERROEPINGSRECHT VAN DE KLANT van de Algemene Verkoopvoorwaarden die onderaan deze pagina te downloaden zijn.
Product
Kan ik een proefrit maken in de Ami?
Binnenkort is het mogelijk om een proefrit te maken in de Ami bij een Citroën-verkooppunt bij u in de buurt. Vindt uw dichtstbijzijnde verkooppunt via de locator.
Heb ik een rijbewijs of speciale training nodig om met de Ami te rijden?
U mag de Ami besturen vanaf een leeftijd van 16 jaar en indien u in het bezit bent van een AM-rijbewijs of een ander rijbewijs.
Waar mag ik rijden met de Ami?
De Ami is een brommobiel waarmee u op de openbare weg mag rijden. Alleen auto- en snelwegen zijn uitgesloten.
Hoe rijd ik met de Ami? Wat voor soort transmissie heeft de Ami?
De Ami is uitgerust met een eenvoudige automatische transmissie met 3 standen: vooruit, neutraal om te parkeren en een achteruit. De 3 bedieningsknoppen vindt u onder de smartphonehouder. Je bestuurt de Ami met je rechtervoet en slechts twee pedalen: het rem- en gaspedaal.
Wat is het onderhoudsschema voor de Ami en waar kan ik hem laten onderhouden?
Citroën raadt aan om iedere 2 jaar een onderhoudsbeurt uit te voeren. De Ami is gemakkelijk te onderhouden. Via MyCitroën vindt u de handleiding voor service en onderhoud. Zoals voor ieder voertuig is er ook voor de Ami een onderhoudsplan opgesteld om een langdurige en veilige werking te garanderen. Dit onderhoudsplan ontvangt u bij aflevering en is daarnaast terug te vinden via MyCitroën.  Verder kunt u met uw Ami overal terecht in het Citroën-onderhoudsnetwerk. Alle erkende Citroën-reparateurs en werkplaatsen vind je terug in de MyCitroën-app en zijn te vinden via de locator. Voor de meeste erkende reparateurs is het mogelijk om via de app een ondershoudsbeurt in te plannen.
Hoe lang krijg ik fabrieksgarantie op mijn Ami?
2 jaar, onafhankelijk van het aantal gereden kilometers. Het batterijpakket heeft 3 jaar garantie of 40.000 km (wat het eerst komt).
Wanneer moet ik mijn Ami APK laten keuren?
Zoals alle voertuigen waarvoor geen rijbewijs vereist is, is de Ami vrijgesteld van de APK.
Hoe veilig is de AMI?
Dankzij het stabiele rijgedrag en de maximumsnelheid van 45 km/u is de Ami veilig en eenvoudig te besturen. De Ami is stabiel en omhult u en uw passagier, wat veiliger is dan bv. een scooter, brommer of motor. De hoge zitpositie (op dezelfde hoogte als andere voertuigen) en het grote glasoppervlak zorgen voor uitstekend zicht rondom. Daarnaast is de Ami voorzien van driepuntsgordels (waar slechts tweepuntsgordels vereist zijn). Het stalen buizenframe biedt veel stijfheid en beschermt passagiers in het geval van een ongeluk, waardoor het voertuig bestand is tegen een ongeval bij hoge snelheid. Bovendien bevindt het batterijpakket zich onder de stoelen in een beveiligd compartiment, waardoor brandgevaar wordt voorkomen.
Kan ik een kinderstoel in de Ami plaatsen of mijn kind meenemen in de passagiersstoel?
Als het kind jonger is dan 12 jaar (of kleiner dan 1.50 m) moet het plaatsnemen in een goedgekeurd kinderzitje of een kinderstoel. Baby's dienen vervoerd te worden in een goedgekeurd zitje met het gezicht naar achteren gericht. LET OP: De Ami is niet uitgerust met een ISOFIX-aansluiting.
Mag ik de grens over of een veerboot nemen?
Ja, de Ami mag in het buitenland rijden. Wel dient u rekening te houden met regels en wetgeving voor brommobielen van het desbetreffende land. De landen waarvoor de fabrieksgarantie geldt vind je terug in de Algemene Verkoopvoorwaarden. De Ami mag ook een veerboot op. Controleer wel vooraf welke regels en voorschriften het desbetreffende vervoersbedrijf stelt aan (elektrische) voertuigen.
Kan ik een dakkoffer plaatsen, slepen of gesleept worden?

De Ami kan niet slepen of worden weggesleept, tenzij het voertuig op een trailer wordt geplaatst. Voor de Ami is bovendien ook geen trekhaak of dakkoffer beschikbaar.

 

Wat voor batterijpakket heeft mijn Ami en hoe laad ik hem op?
De Ami is uitgerust met een lithium-ion batterijpakket dat onder de vloer is geplaatst. Het vermogen van het batterijpakket bedraagt 5.4 kWh (de motor heeft een vermogen van 6 kW - en piekt op 9 kWh tijdens de acceleratie). De maximale actieradius bedraagt 75 km in de gecombineerde WMTC-cyclus. In de Ami ervaar je dezelfde voordelen als andere elektrische voertuigen: een snelle, soepele acceleratie, geen CO2-uitstoot en rijden in stilte.  Uw Ami is in minder dan 4 uur 100% opgeladen. Opladen gaat eenvoudig via een 220V-stopcontact, net als je smartphone!   Bovendien houdt de intelligente lithium-ionbatterijtechnologie het batterijniveau op peil, ook wanneer je langere tijd niet rijdt.
Wat is de verwachte levensduur van het batterijpakket van de Ami?
En hoelang krijg ik garantie? Het batterijpakket wordt geleverd met 3 jaar/40.000 kilometer garantie. Onder normale gebruiksomstandigheden bedraagt de batterijcapaciteit na 8 jaar nog minstens 70% van de originele capaciteit.
Heb ik recht op overheidssubsidie (in 2024)?
Nee, de auto moet tussen de €12.000 en €45.000 kosten en verder kunnen rijden dan 120 kilometer om voor de overheidssubsidie voor elektrische voertuigen in aanmerking te komen.
Kan ik gebruikmaken van de klantenservice?
U kunt kosteloos contact opnemen met de klantenservice via 0800 020 01 66. Dit nummer is bereikbaar vanuit de meeste Europese landen*, 24 uur per dag en 7 dagen per week.   *Houd rekening met eventuele extra kosten van uw provider als je belt vanuit het buitenland.
Regelt Citroën de voertuigregistratie van mijn Ami?
En zijn hier kosten aan verbonden? Er worden geen extra kosten gerekend om het voertuig in te schrijven.
Ik wil zelf de registratie van mijn voertuig regelen; is dat mogelijk?
Nee, wij verzorgen de registratie van uw voertuig. Maar geen zorgen, we verzekeren u dat alles goed wordt geregeld.
Kan ik mijn AMI in het buitenland registreren?

Nee, voertuigen die in Nederland worden geregistreerd, kunnen niet in het buitenland worden ingeschreven.

 

Vanaf welk moment moet mijn voertuig verzekerd zijn?
Het voertuig dient verzekerd te zijn vanaf het moment dat u ermee de openbare weg opgaat.
Bieden jullie verzekeringen aan voor mijn Ami?
Citroën biedt optioneel een verzekering aan voor uw Ami via Stellantis Verzekeringen. Bekijk hier meer informatie over de mogelijkheden. Kiest u voor Private Lease, dan zijn alle verzekeringen voor uw voertuig inbegrepen in het maandelijkse leasebedrag.
Krijg ik ondersteuning wanneer de batterij van mijn Ami defect gaat?
Wanneer u uw Ami bestelt, kunt u kiezen voor het optionele Complete Care Plus-pakket van Citroën. Deze service dekt pechhulp wanneer uw voertuig stil komt te staan bij een volledig lege of defecte accu.

F.A.Q

Hoe bestel ik online?

Op deze website kunt u onze aanbiedingen bekijken en een aanbieding personaliseren om aan uw behoeften te voldoen. Als u wilt, kunt u vervolgens online bestellen. U kunt een aanbieding personaliseren door de auto te configureren, bijvoorbeeld door te kiezen uit de beschikbare lakken, motoren, interieurbekledingen en opties. U kunt de financiële instellingen personaliseren door de looptijd, kilometerstand en het contante aanbetalingsniveau aan te passen. Let op: deze website biedt momenteel alleen de mogelijkheid om online te bestellen met Personal Contract Purchase (PCP) financiering via Stellantis Financial Services UK Limited, de officiële financieringspartner van Citroën NL. Andere financieringsopties zijn echter beschikbaar en u kunt deze bespreken met onze Citroën-retailers. Als u online wilt bestellen, heeft u enkele belangrijke gegevens nodig om het proces te voltooien. U hebt uw rijbewijs, bankgegevens en werkgegevens bij de hand nodig. Deze informatie is vereist om financiering aan te vragen. Het online proces kan tussen de 20 en 30 minuten duren en er is hulp beschikbaar via telefoon, e-mail of livechat.  

Ik heb een vraag over online bestellen, wie kan me helpen?


Ons Online Sales Support Team is beschikbaar van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag/zondag/Engelse feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur. Bel naar 0800 042 2255, e-mail: citroenonlinesales@citroen.com of via Live Chat. Zodra u de aanbieding hebt gepersonaliseerd om aan uw behoeften te voldoen, kunt u ervoor kiezen om online te bestellen, deze op te slaan zodat u deze later kunt bekijken, of ons om hulp te vragen en dan nemen we contact met u op om te helpen. 

Welke financieringsopties zijn online beschikbaar?

PCP (Personal Contract Purchase) is momenteel de enige beschikbare financieringsoptie op deze website. Andere financieringsopties zijn beschikbaar, maar momenteel alleen via ons netwerk van Citroën-verkooppunten. 

Wat is PCP-financiering?

PCP staat voor Personal Contract Purchase, een manier om de aankoop van een voertuig te financieren. Bij PCP kunt u uw voertuig aanschaffen met een aanbetaling, maandelijkse betalingen en, als u het voertuig aan het eind wilt bezitten, een ballonbetaling (ook bekend als de gegarandeerde toekomstige waarde). Omdat u niet voor een deel van de auto hoeft te betalen tot het einde van het contract, biedt dit extra flexibiliteit.

Ik heb momenteel een auto. Kan ik deze inruilen?

Als u momenteel een auto bezit, wilt u deze misschien inruilen voor een nieuw voertuig. Op deze website kunnen we u een geschatte waardering geven voor uw huidige auto, enkel voor richtlijnen. Ons netwerk van Citroën-verkooppunten kan u echter verder helpen met uw huidige auto en u na inspectie een definitieve waardering geven.

Als ik online bestel, hoe lang duurt het voordat ik mijn nieuwe auto krijg?


Tijdens uw online reis tonen we u een indicatieve levertijd om er een te bouwen. We hebben echter bepaalde voertuigen op voorraad en kunnen u misschien een eerdere overdracht aanbieden als dat handig is. Als u een zeer snelle levering nodig hebt, neem dan contact met ons op en we kunnen uitleggen welke voertuigen momenteel beschikbaar zijn. Of u kunt altijd contact opnemen met ons netwerk van Citroën-verkooppunten.

Wat moet ik doen als ik een wijziging wil aanbrengen in mijn online bestelling?

Als u wijzigingen in uw order wilt aanbrengen, neem dan contact op met ons Online Sales Support Team dat beschikbaar is van maandag tot en met vrijdag van 8.00 tot 20.00 uur en op zaterdag/zondag/Engelse feestdagen van 10.00 tot 16.00 uur via 0800 042 2255 of citroenonlinesales@citroen.com of via Live Chat. Of neem direct contact op met uw geselecteerde verkooppunt. 

Hoe vind ik mijn lokale Citroën-verkooppunt? 
 

U kunt de contactgegevens van uw dichtstbijzijnde Citroën-verkooppunt vinden in de Online Store Locator terwijl u uw online bestelling voltooit. Of, u kunt ze direct vinden door hier te klikken. 

Wie levert mijn nieuwe voertuig?


Bekijk de Citroën Store Voorwaarden hier onderaan de pagina die de rollen van de verschillende partners in het online bestelproces uitleggen. Maar uw bestelling wordt geplaatst met uw voorkeurs Citroën-verkooppunt. 

Hoe gebruik ik een promotiecode?

Om een promotiecode te gebruiken, selecteert u in de Citroën Store eenvoudig het model en de uitvoering waarin u geïnteresseerd bent, personaliseert u deze zoals u wilt, en ga dan naar de Order Summary-pagina door op Doorgaan te klikken. Op de Order Summary-pagina ziet u een vakje met het label PROMOTIECODE TOEVOEGEN. Voeg gewoon de code toe die u hebt gekregen in dit vak en klik op de Toepassen-knop om de korting te ontvangen.  Opmerking - slechts één geldige promotiecode kan worden toegepast op een bestelling.

Ami services

Verlengde garantie voor uw Ami
 

Ontdek alle onderhouds- en servicecontracten en rijd 1 tot 5 jaar zorgeloos, afhankelijk van het pakket dat u kiest.

Verbind uw
smartphone met uw Ami

Verbind uw Ami met de MyCitroën-app en krijg direct inzicht in de laadstatus, de resterende actieradius en wanneer de volgende onderhoudsbeurt moet plaatsvinden.  Of gebruik uw favoriete apps onderweg en bedien ze eenvoudig met uw stem, zonder uw blik van de weg af te wenden.

Stellantis-verzekering voor uw Ami

Ontdek onze speciale verzekeringspakketten, speciaal samengesteld voor Ami. Kies voor een WA-pakket of ga voor meer extra zekerheid met een all-risk-verzekering.    

Ami accessoires

Ami lifestyle-producten

Ami lifestyle-producten Ontdek onze selectie miniaturen en accessoires voor de bijzondere auto die de Ami is. Elegante producten verkrijgbaar in verschillende designs die doen denken aan zowel de klassieke als de moderne versie van de Ami.

Moeiteloos vervoeren

Maak uw aankoop eenvoudig compleet met de Ami cargo kit, de ideale oplossing om dozen, meubels en meer met gemak te vervoeren en uw beschikbare ruimte te maximaliseren. Dit praktische en veelzijdige accessoire hoeft maar 5 minuten te worden opgezet en kan eenvoudig worden verwijderd als het niet wordt gebruikt. Het biedt zowel gemak als flexibiliteit en de mogelijkheid om uw ruimte aan te passen aan uw dagelijkse behoeften.

Houd mij op de hoogte van de nieuwe Ami

Schrijf vrijblijvend in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.