Doorgaan
Elektrisch rijden met de Citroën ë-C4 X

ELEKTRISCH RIJDEN MET DE Ë-C4 X

Elektrisch rijden heeft de toekomst

Vanaf € 38.505 incl. BTW en BPM
Wat betreft design, comfort en praktisch gebruiksgemak aan boord biedt de ë-C4 X alles wat u van een Citroën mag verwachten. Maar met zijn fluisterstille en energiezuinige elektrische aandrijving legt hij de lat voor rijcomfort nog een stukje hoger dan wat u van ons gewend bent!

Tijdelijk met eProWallbox MOVE laadstation cadeau(i)Exclusief installatiekosten. Private & Zakelijke lease zijn uitgesloten. Actie niet geldig i.c.m. andere aanbiedingen. Installatiekosten: €955 excl. btw / €1.155 incl. btw. Kosten Wallbox: €500 excl. btw /€605 incl. btw.
Lees verder

Bestel nu uw nieuwe ë-C4 X met subsidie

Wilt u dit jaar 100% elektrisch rijden?
Bestel dan nu de ë-C4 X en profiteer van een overheidssubsidie van € 2.950**.
 

Private lease kan al vanaf € 505 p/m*.

 

 

2 ELEKTROMOTOREN VOOR EEN MAXIMALE ACTIERADIUS VAN 420KM
Een gestroomlijnd en aerodynamisch design gecombineerd met een efficiënte zero-emission motor: de ë-C4 biedt een actieradius tot 357 kilometer in de WLTP-cyclus. Daarnaast bieden we de een Long Range-model aan, uitgevoerd met  2 elektromotoren voor een maximale actieradius van 420 kilometer in de WLTP-cyclus. Hiermee mag u ook lage-emissiezones in, die steeds vaker worden ingevoerd om conventionele benzine- en dieselauto's uit stadscentra te weren. 
VLOT EN GEMAKKELIJK OPLADEN

Het laden van de ë-C4 X is eenvoudig. Onderweg kan u, ongeacht de gekozen motorisering, thuisladen of bij een publiek laadstation terecht. In elke situatie wordt de oplaadcyclus geoptimaliseerd:

  • Bij een openbaar laadstation met een 100kW DC snellader (modus 4), wordt de batterij opgeladen met een snelheid van ongeveer 6,2 m/min. Binnen 30 minuten is 80% van het accupakket opgeladen.
  • Met een 7,4kW / 32-amp Wall Box (modus 3) duurt het opladen met een 1-fase voeding 7,5 uur of slechts 5 uur met een 3-fase voeding en een optionele 11kW on-board lader.
  • Thuis en voor incidenteel gebruik kan de batterij worden opgeladen met een standaard stopcontact (modus 2).

 

 
ELEKTRISCH RIJDEN HEEFT DE TOEKOMST
Elektrisch rijden biedt een groot aantal voordelen. Om te beginnen is het schoon, geruisloos en nagenoeg trillingsvrij. Bovendien is bij een elektromotor het volledige motorkoppel meteen bij het wegrijden beschikbaar, wat voor een verbluffende acceleratie zorgt. Een bijkomend voordeel van een elektrische aandrijflijn is dat deze zich zeer goed leent voor connectiviteitsservices, bijvoorbeeld om laadstops voor een lange rit te plannen of om laadsessies zo te programmeren dat u van gunstige energietarieven profiteert. 
 

BELANGRIJKSTE FACTOREN DIE DE ACTIERADIUS BEÏNVLOEDEN

SNELHEID
Bij 130 km/h neemt de actieradius van de auto met de helft af ten opzichte van het opgegeven WLTP-bereik. 
BUITENTEMPERATUUR
Bij winterse temperaturen kan het accupakket minder energie leveren, waardoor het bereik afneemt. Gebruik van de verwarming kost extra energie en is daardoor ook van negatieve invloed op het rijbereik. Hetzelfde geldt voor gebruik van de airco bij zomerse temperaturen. 
RIJSTIJL
Soepel rijden zonder fel optrekken of bruusk afremmen kost minder energie en vergroot daarom het bereik. 
BELADING
Hoe zwaarder de auto is beladen, hoe meer energie hij verbruikt. Accessoires als een dakkoffer of fietsdrager kunt u daarom het beste demonteren wanneer u ze niet gebruikt. 

OPLADEN VAN UW Ë-C4 X

OPLAADGEMAK

Zoals u van een Citroën mag verwachten, blinkt de ë-C4 X uit in oplaadgemak om het dagelijks gebruik van uw auto te vergemakkelijken. Zo kunt u via het touchscreen in het dashboard of de MyCitroën-app laadsessies programmeren om bijvoorbeeld te profiteren van daluurtarieven. De oplaadstatus kunt u eenvoudig controleren aan de hand van een gekleurd controlelampje bij de laadaansluiting op de auto, maar u kunt het laadproces ook op afstand volgen via de app. Onder de vloerplaat van de bagageruimte vindt u een handige opbergplek voor de laadkabel.

DRIE OPLAADMETHODEN

GEWOON STOPCONTACT: mocht het nodig zijn, dan kan het accupakket worden opgeladen via een gewoon stopcontact. De laadtijd van 0 tot 100% bedraagt in dat geval 24 uur.

WALLBOX: de meest praktische oplossing voor thuis opladen is een wallbox. Wanneer deze op een enkelfase stopcontact is aangesloten, duurt het opladen van 0 tot 100% 7,5 uur. Bij installatie van een 3-fase aansluiting kan dit in combinatie met een optionele 11 kW-boordlader worden bekort tot slechts 5 uur.                                                                                  

SNELLADER: bij opladen aan een openbare snellaadpaal met een vermogen van 100 kW of meer bedraagt de laadtijd tot 80 procent een half uur.

INTUITÏVE INTERACTIE

Citroën heeft er alles aan gedaan om de interactie met de geavanceerde technologie van de ë-C4 X even natuurlijk en eenvoudig te maken als bij de apparaten die u dagelijks in huis gebruikt. Zo informeert het display van het digitale instrumentenpaneel u op heldere wijze over de status van het accupakket en de resterende actieradius. Hierbij kunt u kiezen uit een realtime weergave van het energieverbruik van de motor of de energiestroom in het systeem. Ook kunt u het energieverbruik van het klimaatsysteem laten weergeven, zodat u direct ziet wat de impact van inschakeling van de verwarming of de airco hierop is.

Het centrale touchscreen biedt eveneens specifieke schermen betreffende de elektrische aandrijflijn. Hier kunt u onder andere laadsessies programmeren of de voorwarming of voorkoeling van het interieur instellen. Tijdens het opladen kunt u bekijken hoe ver het accupakket inmiddels is opgeladen, hoeveel kilometer er is bijgeladen en hoe lang het nog duurt tot de auto volledig is opgeladen.

Ë-SERVICES VOOR UW Ë-C4 X

ZORGENVRIJ ELEKTRISCH RIJDEN

Met de MyCitroën-app op uw telefoon kunt u onder andere:
  • De route naar uw bestemming optimaliseren aan de hand van laadlocaties onderweg. 
  • Op afstand de laadstatus controleren, de resterende actieradius checken, laadsessies programmeren en de verwarming of airco voor vertrek inschakelen terwijl de auto nog aan de oplader staat.
De eSolutions Charging-app van Free2Move eSolutions biedt u toegang tot een netwerk van meer dan 300.000 openbare laadpunten in heel Europa.

REVIEWS OVER DE Ë-C4 X OP ADVISOR

2 NOTE GLOBALE
GEMIDDELDE BEOORDELING
3/5
1 De klanten hebben een beoordeling gegeven van {5] ster(ren)
0 De klanten hebben een beoordeling gegeven van {4] ster(ren)
0 De klanten hebben een beoordeling gegeven van {3] ster(ren)
0 De klanten hebben een beoordeling gegeven van {2] ster(ren)
1 (1) ster

Citroën
Advisor

KLANTENREVIEWS

1 van de 2 reviews

INSTRUCTIEVIDEO'S Ë-C4 X

Laadoplossingen & Thuis opladen

Openbaar opladen & Snelladen

Voorverwarmen/Voorkoelen 

Rijmodi

ONS TEAM ZIT VOOR U KLAAR

Onze experts zitten klaar om u te helpen.

ALTIJD DICHTBIJ

Uw dichtstbijzijnde Citroën-verkooppunt: op minder dan 13 minuten* rijden
Uw dichtstbijzijnde Citroën-werkplaats: op minder dan 10 minuten* rijden
(*gemiddelde rijtijd)

EXPERTISE

Meer dan 114 Citroën-werkplaatsen
(in heel Nederland)

BEOORDELING

Beoordeling van onze After Sales Services: 4,4/5
(Advisor : Gecontroleerde klantbeoordelingen)
 

HOUD MIJ OP DE HOOGTE OVER DE Ë-C4 X

Schrijf vrijblijvend in voor onze nieuwsbrief om op de hoogte te blijven van het laatste nieuws.
* Prijzen incl. BTW op basis van Private Lease via Stellantis Financial Services met een looptijd van 60 maanden en 10.000 kilometer per jaar. De uitvoering van de auto kan afwijken van de gebruikte afbeelding. kijk voor alle voorwaarden op privatelease.citroen.nl. Fouten en (prijs)wijzigingen voorbehouden.

** De SEPP/subsidie wordt in 48 termijnen van € 61,45 uitgekeerd. Na 48 maanden is geen subsidie meer van toepassing. Citroën Nederland | Stellantis kan niet aansprakelijk worden gehouden in verband met de eventuele toekenning van deze overheidssubsidie of eventuele wijzigingen in de regeling. Bij gebruikmaking van de SEPP en indien het contract wordt beëindigd, is de contractnemer zelf verantwoordelijk voor het stopzetten van de maandelijkse betaling.