Verwijzing in seconden

Al sinds de oprichting van het merk in 1919 laat Citroën zich door u inspireren.
Uw leven en uw levensstijl vormen voor ons een bron van inspiratie. Wij zijn INSPIRED BY YOU.

CITROËN IS "INSPIRED BY YOU"

Van het tijdperk van André Citroën tot en met de dag van vandaag is het ons doel om uw leven met onze innovaties makkelijker en aangenamer moeten maken.

Om deze visie te bereiken, laten wij ons door u inspireren. We zijn betrokken met de keuzes die u maakt over vrijheid, avontuur en momenten van plezier en geluk, elke dag weer. Op basis daarvan ontwikkelen wij uitgesproken auto's en zorg ontnemende, vooruitstrevende diensten die voortkomen uit een onuitputtelijke inspiratiebron: ú!

Citroën is Inspired by You
Een uniek design

EEN GEDURFD EN UNIEK DESIGN

OMDAT U ZICH WILT ONDERSCHEIDEN

Durf en eigenzinnigheid vormen het unieke uitgangspunt waarmee Citroën zijn modellen ontwerpt. Hoe dat werkt? Door te spelen met de moderne eigenschappen die u wenst van uw auto te verenigen met de iconische kenmerken van onze modellen uit onze historie, waarbij we altijd streven naar stijlvolle functionaliteit.

HOE SPREEK JE CITROËN EIGENLIJK UIT?

In dit filmpje ziet u hoe je Citroën uitspreekt. Het is net zo makkelijk als rijden in onze modellen!

 

Citroën-logo's

DE GESCHIEDENIS VAN DE CITROËN-LOGO'S

• In 1900 verkrijgt André Citroën met succes het octrooi op tandwieloverbrengingen in de vorm van een dubbele visgraat. Deze vorm, de "Double Chevron", komt terug in het merkembleem dat vanaf 1919 op zijn auto's te zien is.

• Tussen 1921 en 1936 staat het ovale embleem op een zeshoekige blauwe achtergrond, waarop de gele chevrons mooi uitkomen. Later wordt de merknaam Citroën hieraan toegevoegd.

• Begin jaren 30 doet een tweede logo zijn intrede. Hierop zwemt een zwaan onder de Citroën-chevrons door, waarmee de nieuwe "zwevende" motoren worden gesymboliseerd.

• Vanaf 1959 steken de chevrons uit een witte ellips en vanaf 1966 wordt de naam Citroën geïntegreerd in een blauw kader.

• In 1985 krijgt Citroën een modernere huisstijl met een nieuw logo, met witte chevrons in een rood kader.

• In 2009 komt er een volledig nieuw logo met driedimensionale, verchroomde en afgeronde chevrons met daaronder in rode letters de merknaam Citroën. In 2016 wordt een vereenvoudigde, door flat design geïnspireerde tweedimensionale versie van dit logo onthuld.

Top