COVID-19 | Wij houden onze dienstverlening in stand. Onze medewerkers staan klaar op de manier zoals u wenst.

Meer informatie

Verwijzing in seconden
Citroen-vergroot-actieradius-c5-aircross-suv

CITROËN VERGROOT ELEKTRISCHE ACTIERADIUS C5 AIRCROSS SUV HYBRID MET TIEN PROCENT

  • Officiële WLTP-verbruikstests van nieuwe plug-in hybride van Citroën afgerond
  • Elektrische actieradius van 55 km* tien procent hoger dan eerder verwacht
  • Medio juli leverbaar vanaf € 41.740**

 

De Citroën C5 Aircross SUV Hybrid heeft alle officiële verbruikstests ondergaan en de resultaten zijn nog beter dan verwacht. Uit de WLTP-tests bleek dat de elektrische actieradius van de stekker-SUV niet 50, maar 55 kilometer* bedraagt. Het gemiddelde verbruik is nu bevestigd op 1.4 l/100km*, bij een CO2-uitstoot van 32 g/km*. De combinatie van de hogere actieradius met het nog lagere verbruik is extra goed nieuws voor leaserijders en fleetowners. De plug-in hybride van Citroën komt medio juli 2020 naar Nederland. Hij is er ook als luxe Business Edition vanaf € 41.740**.

 

Met zijn extra grote elektrische actieradius van 55 km* en de nog lagere gemiddelde CO2-uitstoot van 32* g/km is de C5 Aircross SUV Hybrid een zeer interessante auto voor Nederland. De extra lage bijtellingstarieven van weleer zijn weliswaar niet meer van toepassing, maar werkgevers scherpen hun leaseregelingen steeds verder aan, waarbij duurzaamheid een belangrijke rol speelt. Hij combineert alle voordelen van 100% elektrisch rijden van dagelijkse korte ritten met de veelzijdigheid en de actieradius van een zuinige benzinemotor voor het afleggen van lange(re) afstanden.

 

De aandrijflijn van de Citroën C5 Aircross SUV Hybrid bestaat uit een krachtige, 180 pk sterke PureTech benzinemotor en een 80 kW sterke elektrische motor die tussen de benzinemotor en de speciale ë-EAT8-transmissie is gepositioneerd. De elektromotor wordt gevoed door een 13,2 kWh sterke Li-Ion batterij. In hybridemodus levert de voorwielaangedreven SUV een systeemvermogen van 225 pk en een maximumkoppel van 360 Nm dat al bij lage snelheden beschikbaar is.

 

Ë-comfort, de ultieme versie van Citroën Advanced Comfort®

De emissievriendelijke en geraffineerde C5 Aircross SUV Hybrid is de eerste van een nieuwe lichting geëlektrificeerde Citroëns. Hij is daarnaast de ultieme ambassadeur van het Citroën Advanced Comfort® programma. Met zijn ingenieuze onderstel met Progressive Hydraulic Cushions®, waarop liefst twinitig patenten zijn geregistreerd, strijkt hij met gemak elk slecht wegdek glad. De Advanced Comfort Seats bieden de inzittenden een ongekende zitervaring en op de tweede rij heeft de C5 Aircross SUV Hybrid drie ruime, verstel-verschuif- en neerklapbare stoelen. Naast de fluisterstille elektrische aandrijving is de stilte in het interieur te danken aan de speciale akoestische ruiten die nog minder exterieurgeluid binnenlaten. De nieuwe Silent Urban Vehicle combineert de comfortfeatures met een riante binnenruimte. De plug-in hybrid is daarmee de ruimste in het hybridesegment en ruimer dan menig concurrent zónder (deels) elektrische aandrijving.

 

Comfort zit ‘m niet alleen in de hardware, maar ook in de software. De Citroën C5 Aircross SUV Hybrid maakt ook op dat vlak indruk met een groot aantal technologieën en diensten. Zo biedt Connect Assist onder meer rechtstreeks contact met hulp- of pechhulpdiensten, en een speciale ë-remote control met de My Citroën app om de auto op afstand te kunnen bedienen. Speciale features voor de plug-in hybrid zijn onder meer het op afstand programmeren van het laadproces en het voorverwarmen of -koelen van het interieur. Het Connect Nav navigatiesysteem is uitgebreid met een functie waarmee makkelijk een laadpunt kan worden gevonden en heeft speciale software die berijders helpt om zo veel en lang mogelijk elektrisch te kunnen rijden via geoptimaliseerde routes.

 

De C5 Aircross SUV Hybrid heeft een uniek Citroën-design met een onverzettelijke uitstraling. In het interieur heeft de C5 Aircross SUV Hybrid een frameloze binnenspiegel met een speciale blauwe verlichting die wordt geactiveerd als de auto in volledig elektrische modus rijdt. De verlichting is ook buiten de auto zichtbaar, zodat het ook voor de overige weggebruikers duidelijk is dat de auto elektrisch rijdt. Om ervoor te zorgen dat hij opvalt bij voetgangers en fietsers, maakt de C5 Aircross SUV Hybrid een speciaal geluid bij snelheden tot 30 km/u. Op de middenconsole prijkt een keuzeknop waarmee de bestuurder verschillende rijstanden kan selecteren, variërend van rijden op de benzinemotor, de elektromotor of allebei. Het digitale dashboard, met een 12,3 inch instrumentarium en een 8 inch centraal scherm, is voorzien van unieke graphics en speciale displays die ondermeer het samenspel tussen de elektrische aandrijving en de benzinemotor tonen.

 

Snel en gemakkelijk laden

De nieuwe plug-in hybrid van Citroën is op verschillende manieren te laden. Met een 32 A wallbox en de optionele 7,4 kW boordlader neemt het laden minder dan twee uur in beslag. Met een regulier stopcontact laadt de batterij op in ca. 4 uur, afhankelijk van het type aansluiting. Uitgesteld laden is ook mogelijk: het laadmoment kan eenvoudig worden ingesteld via het multimediasysteem in de auto of de My Citroën app. Het laden wordt extra makkelijk gemaakt met de ergonomisch ontworpen laadaansluiting en de kabel kan eenvoudig worden opgeborgen in de speciale ruimte in de kofferbak.

 

Business Editions

De Citroën C5 Aircross SUV Hybrid is te bestellen in 4 verschillende uitvoeringen, waaronder twee luxe tot zeer luxe Business modellen. De Business is onder meer uitgerust met Keyless Entry & Start, automatische dual zone airconditioning, CITROËN Connect Nav DAB+ met Apple Carplay™, Android Auto™ en MirroLink™, de Advanced Comfort Seats en het veersysteem met Progressive Hydraulic Cushions™. Hij is ook standaard voorzien van het ‘Anodised Silver’ stylingpakket en 18-inch ‘Swirl’ lichtmetalen velgen. Het luxueuze interieur verwent z’n inzittenden met fraaie, donkere bekleding met bordeauxrode en witte accenten, een luxe afgewerkt dashboard en LED ambianceverlichting. Hij is verder uitgerust met 10 rijhulpsystemen waaronder een achteruitrijcamera met Top Rear Vision, Hill Start Assist en Actieve dodehoekbewaking.

 

De Business Plus biedt alle luxe van de Business en meer. Zo is deze extra luxe uitvoering ook voorzien van onder meer full-LED koplampen, Adaptieve Cruise Control, uitgebreide verkeersbordherkenning en Driver Attention Alert. De Advanced Comfort Seats en achterbank zijn afgewerkt met nerfleder met rode en lichtgrijze accenten. Van buiten onderscheidt hij zich met z’n ‘Shiny Black’ dakrails met ‘Anodised Silver’ onderzijde, extra donker getinte achterste ruiten, LED richtingaanwijzers en RVS instaplijsten vóór.

 

De Business heeft een vanafprijs van € 41.740** (bijtelling €286***) en de Business Plus is er vanaf  € 43.740** (bijtelling € 300***). De prijslijsten zijn hier te vinden.

 

TECHNISCHE SPECIFICATIES

 

  • Hybrid 225 ë-EAT8
  • Benzinemotor: PureTech 180 S&S Euro 6180 pk (132 kW)
  • Elektromotor: 109 pk (80 kW) geïnstalleerd tussen de benzinemotor en de versnellingsbak
  • Systeemvermogen: 225 pk (165 kW)
  • Accu: Hoogvoltage 200V Li-Ion 13,2 kWh
  • 4X2 voorwielaandrijving
  • Maximumkoppel: 360 Nm
  • ë-EAT8 geëlektrificeerde, automatische versnellingsbak
  • Range in elektrische modus (ZEV): 55 km* (mogelijk bij snelheden tot 135 km/u)
  • CO2-emissies: 32 g/km*
  • Gemiddeld brandstofverbruik: 1,4 L/100 km*
  • Laadtijden:
  • - Minder dan 2 uur met 32 A Wall Box, met optionele 7,4 kW boordlader
  • - Minder dan 4 uur met 16 A WallBox, met standaard 3,7 kW boordlader

 

 

 

*) Gemeten volgens de WLTP testmethode.

**) Genoemde vanafprijzen van personenauto’s, zijn consumentenadviesprijzen en zijn inclusief BTW, BPM, recyclingsbijdrage, leges en de onvermijdbare kosten rijklaarmaken. Citroën Nederland B.V. behoudt zich het recht voor zonder nadere kennisgeving wijzigingen in uitvoeringen en/of prijzen aan te brengen.

***) Fiscale bijtelling gebaseerd op fiscale waarde van € 40.900 en een inkomstenbelastingpercentage van 38,10%.

Top