10/11/2021
Goed nieuws voor iedereen die met plezier terugdenkt aan de hoogtijdagen van de praktische peoplemover, toen op elke hoek van de straat een exemplaar te spotten was. Nederland was er gek op en dat is goed te begrijpen. Het rationele en robuuste karakter van no-nonsense MPV’s zoals de Citroën Berlingo sloot perfect aan op het nuchtere en actieve karakter van veel (lange) Nederlanders.
Door wijzigingen in het belastingstelsel werden auto’s in dit segment echter ‘irrationeel’ duur. De robuuste en praktisch ingestelde alleskunners zijn in Nederland dan ook exclusieve verschijningen geworden. In omliggende landen, vooral in Zuid-Europa, is dit nog steeds een heel ander verhaal en zijn ze zeer gewild.
Zeer interessante MPV voor een gezin van vijf
De glansrol van de MPV is in Nederland inmiddels overgenomen door SUV’s en crossovers. Er is echter nog steeds heel veel te zeggen voor een MPV. Een peoplemover biedt niet alleen meer ruimte voor langere passagiers en gezinnen, maar ook meer bagageruimte. Voor een gezin van vijf mét bagage gaat er nog steeds niets boven de MPV. En met slimmigheden zoals verwijderbare stoelen zijn ze ook te gebruiken als verhuiswagen wanneer een kind op kamers gaat wonen. Kom daar maar eens om bij een SUV of crossover!
Ruim baan voor de elektrische MPV
Er is dus genoeg terrein terug te winnen voor deze no-nonsense en ruime alleskunners, en wat Citroën betreft maakt de ultieme MPV nu zijn comeback in de vorm van de Ë-Berlingo. Hij is comfortabeler dan ooit, met zijn fluisterstille motor én automaat. Hij heeft daarnaast alle sterke punten van zijn Berlingo-broers op benzine of diesel: maximale binnenruimte, flexibiliteit en gebruiksgemak. En vanwege zijn volledig elektrische aandrijving is Berlingo-rijden weer vertrouwd bereikbaar.
Ruime en praktische elektrische auto mét subsidie
Natuurlijk, de vanafprijs van een Ë-Berlingo ligt hoger dan die van een vergelijkbaar alternatief op benzine, maar zoals bij de meeste elektrische auto’s begint het grote besparen én genieten als je ermee gaat rijden. Vergeleken met een auto op benzine mét automaat en dezelfde ruimte is de Ë-Berlingo namelijk veel goedkoper in onderhoud, wegenbelasting en energieverbruik. En met de recent aangekondigde subsidie voor elektrische personenauto’s gaan de kosten nog eens een flink omlaag.
Subsidie geldt ook bij Private Lease
Particulieren die willen overstappen op elektrisch rijden kunnen namelijk vanaf 1 januari 2022 gebruik maken van een hoge subsidie van € 3.350. Alle uitvoeringen van de Ë-Berlingo komen ervoor in aanmerking. De subsidie komt bovenop de wegenbelastingvrijstelling die nog tot 2025 geldt. Goed om te weten: de subsidie geldt óók wanneer u kiest voor het populaire Private Lease, waarmee het maandbedrag verder kan worden verlaagd.
Ook toe aan een comeback?
Op zoek naar een emissievrij rijdende gezinsauto met maximale ruimte voor passagiers én bagage? Zet dan de volledig elektrische Ë-Berlingo op uw shortlist. Maak binnenkort eens een proefrit in deze emissievrij rijdende alleskunner. De Citroën-dealer vertelt u graag alles over de voordelen van elektrisch rijden, de aantrekkelijke subsidie en het gemak van Private Lease.
Door wijzigingen in het belastingstelsel werden auto’s in dit segment echter ‘irrationeel’ duur. De robuuste en praktisch ingestelde alleskunners zijn in Nederland dan ook exclusieve verschijningen geworden. In omliggende landen, vooral in Zuid-Europa, is dit nog steeds een heel ander verhaal en zijn ze zeer gewild.
Zeer interessante MPV voor een gezin van vijf
De glansrol van de MPV is in Nederland inmiddels overgenomen door SUV’s en crossovers. Er is echter nog steeds heel veel te zeggen voor een MPV. Een peoplemover biedt niet alleen meer ruimte voor langere passagiers en gezinnen, maar ook meer bagageruimte. Voor een gezin van vijf mét bagage gaat er nog steeds niets boven de MPV. En met slimmigheden zoals verwijderbare stoelen zijn ze ook te gebruiken als verhuiswagen wanneer een kind op kamers gaat wonen. Kom daar maar eens om bij een SUV of crossover!
Ruim baan voor de elektrische MPV
Er is dus genoeg terrein terug te winnen voor deze no-nonsense en ruime alleskunners, en wat Citroën betreft maakt de ultieme MPV nu zijn comeback in de vorm van de Ë-Berlingo. Hij is comfortabeler dan ooit, met zijn fluisterstille motor én automaat. Hij heeft daarnaast alle sterke punten van zijn Berlingo-broers op benzine of diesel: maximale binnenruimte, flexibiliteit en gebruiksgemak. En vanwege zijn volledig elektrische aandrijving is Berlingo-rijden weer vertrouwd bereikbaar.
Ruime en praktische elektrische auto mét subsidie
Natuurlijk, de vanafprijs van een Ë-Berlingo ligt hoger dan die van een vergelijkbaar alternatief op benzine, maar zoals bij de meeste elektrische auto’s begint het grote besparen én genieten als je ermee gaat rijden. Vergeleken met een auto op benzine mét automaat en dezelfde ruimte is de Ë-Berlingo namelijk veel goedkoper in onderhoud, wegenbelasting en energieverbruik. En met de recent aangekondigde subsidie voor elektrische personenauto’s gaan de kosten nog eens een flink omlaag.
Subsidie geldt ook bij Private Lease
Particulieren die willen overstappen op elektrisch rijden kunnen namelijk vanaf 1 januari 2022 gebruik maken van een hoge subsidie van € 3.350. Alle uitvoeringen van de Ë-Berlingo komen ervoor in aanmerking. De subsidie komt bovenop de wegenbelastingvrijstelling die nog tot 2025 geldt. Goed om te weten: de subsidie geldt óók wanneer u kiest voor het populaire Private Lease, waarmee het maandbedrag verder kan worden verlaagd.
Ook toe aan een comeback?
Op zoek naar een emissievrij rijdende gezinsauto met maximale ruimte voor passagiers én bagage? Zet dan de volledig elektrische Ë-Berlingo op uw shortlist. Maak binnenkort eens een proefrit in deze emissievrij rijdende alleskunner. De Citroën-dealer vertelt u graag alles over de voordelen van elektrisch rijden, de aantrekkelijke subsidie en het gemak van Private Lease.