Verwijzing in seconden

EEN SAMENWERKING VAN FORMAAT IN DE WIELERWERELD

EEN NIEUW SPORTIEF AVONTUUR

Citroën heeft in de ruim 100 jaar dat het merk bestaat bij zijn klanten een iconisch imago opgebouwd als het gaat om gebruiksgemak en mobiliteit. Vanaf januari 2021 is Citroën samen met AG2R-La Mondiale co-sponsor van de wielerploeg van Vincent Lavenu. Van deze samenwerking met de slogan "Roulons autrement" (Laten we anders rijden) gaat een aantal krachtige boodschappen uit.

BEKIJK DE VIDEO OM KENNIS TE MAKEN MET HET AG2R CITROËN TEAM

CITROËN

EEN MERK VOOR EEN BREED PUBLIEK

Al sinds de oprichting is Citroën een merk voor een breed publiek, dat dicht bij de mensen staat. Precies hetzelfde geldt voor de wielersport, een sport die overal ter wereld grote aantallen mensen van alle leeftijden samenbrengt. De entree van Citroën in de wielerwereld is dus een volstrekt logische stap.

Voorzijde C5 Aircross SUV met bestickering van het AG2R CITROËN TEAM
Buitenspiegel C5 Aircross SUV met bestickering van het AG2R CITROËN TEAM

AG2R LA MONDIALE

DE VERTROUWDE SPONSOR VAN
DE PLOEG VAN VINCENT LAVENU

De Franse verzekeringsmaatschappij AG2R-La Mondiale, voorheen AG2R Prévoyance, is al 23 jaar hoofdsponsor van de ploeg van Vincent Lavenu.
Met Citroën als nieuwe co-sponsor is voor de ploeg in januari 2021 een nieuw tijdperk aangebroken, onder de naam AG2R CITROËN TEAM.

AG2R CITROËN TEAM

DURF, PRESTATIES EN TEAMSPIRIT

Citroen-Team_1250x500

Renners van het AG2R CITROËN TEAM op hun fiets

EEN FRANSE PLOEG

MET EEN INTERNATIONAAL KARAKTER

Het AG2R CITROËN TEAM bestaat uit 30 renners met 8 verschillende nationaliteiten: 17 Fransen, 5 Belgen, 2 Luxemburgers, 2 Zwitsers, 1 Italiaan, 1 Fin, 1 Australiër en 1 Amerikaan. De ploeg deelt met zijn publiek en alle wielerliefhebbers de waarden van Citroën: durf tonen, topprestaties leveren en dicht bij het publiek zijn.
Met het nieuwe partnership kan de ploeg een nieuwe stap zetten in zijn ontwikkeling en zich laten zien op het strijdtoneel van de grootste koersen van de World Tour.

EEN UNIEK EN GEDURFD WIELERSHIRT

EEN NIEUWE IDENTITEIT VOOR DE PLOEG

De samenwerking tussen Citroën, AG2R-La Mondiale en de ploeg van Vincent Lavenu werd beklonken met de creatie van de nieuwe grafische identiteit van het AG2R CITROËN TEAM. Een project waar vijf maanden voor werden uitgetrokken.
Met het wielershirt wilden de drie partijen meer dan alleen maar hun namen laten zien. Daarom hebben ze gekozen voor een sterke, unieke en duidelijk in het peleton herkenbare stijl. Dit illustreert perfect de durf, de verbondenheid en de ambities die de partners met elkaar delen.
Drie renners van het AG2R CITROËN TEAM die het wielershirt van de ploeg dragen

BEKIJK DE CREATIE VAN HET WIELERSHIRT VAN DE PLOEG IN DE VIDEO

CITROËNS OP DE WEG

TER ONDERSTEUNING VAN DE RENNERS

Het AG2R CITROËN TEAM beschikt over een vloot van de nieuwste Citroën-modellen. Het hele wielerseizoen zult u de Citroën C5 Aircross SUV, de Citroën SpaceTourer XL en andere nieuwe modellen voor de ploeg in actie kunnen zien.

 

Renner van het AG2R CITROËN TEAM die zijn fiets op een auto laadt

TRAININGSPROGRAMMA

EEN SUCCES OP ZOWEL SPORTIEF ALS MENSELIJK GEBIED

Al 20 jaar worden met het trainingsprogramma van de ploeg van Vincent Lavenu talenten ontdekt, gevormd, ontwikkeld en voorbereid op de toekomst. Daarmee worden drie belangrijke doelen nagestreefd: het welzijn van de atleten, de groei van de wielersport en sportief succes. Het trainingsprogramma bestaat op dit moment uit: het AG2R CITROËN U19 TEAM, de jeugdploeg in Voiron (Isère, Frankrijk), het AG2R CITROËN U23 TEAM, de beloftenploeg in Chambéry (Savoie, Frankrijk). Het unieke van dit trainingsprogramma is dat veelbelovende Franse en internationale talenten niet meer hoeven te kiezen tussen topsport en het vervolg van hun opleiding of studie.

Top