Verwijzing in seconden

1440x545-cactus

Het brandstofgebruik meten onder praktijkomstandigheden

HET BRANDSTOFVERBRUIK
METEN ONDER
PRAKTIJKOMSTANDIGHEDEN

Dit protocol beschrijft het meten van het reële brandstofverbruik en de reële emissie van auto’s tijdens gebruik, over een traject van 92,3 km waarbij in de stad, op buitenwegen en op snelwegen wordt gereden. De gemeten auto's rijden op de openbare weg in de gebruikelijke verkeerssituaties. Er bevinden zich passagiers en bagage aan boord. Ook wordt de airconditioning of de verwarming gebruikt. Het gekozen traject kent een hellingsgraad dat representatief is voor normale gebruiksomstandigheden (5). Op deze manier wil Citroën u meer helderheid geven.

WAT IS HET GEMIDDELDE VERBRUIK (1) VAN UW VOERTUIG

Om u goed te informeren geeft Groupe PSA u inzicht in een onafhankelijke en gecertificeerde meting van het verbruik in praktijkomstandigheden.

(1) Emissie van stikstofoxide (NOx) en deeltjes (in aantal deeltjes (PN))

(1) Emissie van stikstofoxide (NOx) en deeltjes (in aantal deeltjes (PN))

(2) Transport & Environment: Europese milieu-organisatie die is gespecialiseerd in beleid gericht op duurzaam transport

(3) France Nature Environnement: Franse federatie van natuur- en milieubeschermingsorganisaties

(4) Bureau Veritas: wereldwijd opererend certificeringsbedrijf dat inspecties uitvoert, keurmerken toekent en laboratoriumtests uitvoert.

(5) De cijfers, die niet verward mogen worden met de EU-verbruikscijfers (de enige officiële waarden), zijn afhankelijk van deze veronderstellingen en voorwaarden, en zijn gebaseerd op een protocol dat niet in de gehele EU wordt gebruikt. Ze hebben dus geen algemene geldende waarde en worden puur ter informatie aan u aangeboden. Het meetprotocol is beschikbaar op de website van Groupe PSA: www.groupe-psa.com.

Top