Citroën presenteert het resultaat van een geslaagde samenwerking met een ander Frans merk dat bekendstaat om zijn creatieve en gedurfde producten: Le Coq Sportif. Om de 70e verjaardag van de HY bestelwagen te vieren, hebben de twee merken de handen ineengeslagen om een originele HY en een Nieuwe Jumpy uit te voeren in de stijl en kleuren van Le Coq Sportif.
Vijf jaar geleden keerde Le Coq Sportif terug in de reclamekaravaan van de Ronde van Frankrijk met een Citroën HY.
Een iconische bestelwagen die door zijn karakteristieke uiterlijk en historie bij velen tot de verbeelding spreekt en een enorm enthousiasme oproept bij jong en oud.
Het wielrennen is een sport die dicht bij het publiek komt en een feestelijk karakter heeft, belangrijke voorwaarden voor Le Coq Sportif om zijn naam aan een sportevenement te verbinden. Het is een merk dat zijn populaire karakter in gunstige zin weet uit te buiten door dicht bij de mensen te blijven en in te spelen op hun levensstijl met comfortabele kwaliteitsproducten die zich onderscheiden door hun stijl.