Verwijzing in seconden

Subsidie op elektrische auto's

De tijd dat elektrisch rijden alleen voor de zakelijk rijder weggelegd was, is echt voorbij. Met de voor 2022 aangekondigde subsidie van 3.350 euro voor elektrische auto’s komen het comfort en de milieuvriendelijkheid van de Citroën ë-C4 meer dan ooit binnen het bereik van particuliere rijders. De Citroën ë-C4 is al voor 33.990 euro leverbaar – en met private lease voor een maandbedrag vanaf slechts 359 euro op basis van 10.000 kilometer per jaar en een looptijd van 60 maanden.

Particulieren die in een elektrische Citroën ë-C4 willen rijden, kunnen vanaf 1 januari 2022 gebruikmaken van een aantrekkelijke subsidie van 3.350 euro. Deze zogeheten SEPP-subsidie - Subsidieregeling Elektrische Personenauto’s Particulieren - komt bovenop de MRB-vrijstelling voor elektrische auto’s (EV’s), die nog tot 2025 geldt. De nieuwe subsidie geldt alleen voor EV’s met een catalogusprijs van maximaal 45.000 euro. Daarmee komen álle uitvoeringen van de Citroën ë-C4 voor de subsidie in aanmerking.

Zeer scherp private-leasetarief
Bij het afsluiten van een private lease contract ontvangt u de subsidie gedurende een periode van 4 jaar in maandelijkse termijnen op uw bankrekening. Voor nieuwe elektrische personenauto bedraagt dit € 69,79 per maand (€ 3.350 gedeeld door 48 maanden), bij gebruikte elektrische personenauto is dit € 41,67 per maand (€2.000 gedeeld door 48 maanden). In geval van private lease wordt er geen voorschot uitbetaald. Bij private lease dient de elektrische auto 4 jaar onafgebroken op uw naam te blijven staan.

Liever niet leasen, maar kopen?
Met de nieuwe subsidie van 3.350 euro is de ë-C4 er al vanaf 30.640 euro. Het ultieme comfort, de grote actieradius en de snellaadfunctie van de elektrische Citroën ë-C4 wordt voor particulieren bereikbaarder dan ooit dankzij deze subsidie.

KLIK HIER OM DE CITROËN Ë-C4 ALVAST VOOR 2022 TE RESERVEREN


Veel goedkoper in onderhoud, belasting en verbruik
De prijzen van de ë-C4 liggen dicht in de buurt van die van een vergelijkbare uitvoering met benzinemotor en automatische transmissie. In de praktijk zijn EV’s veel goedkoper op het gebied van onderhoud, verbruik en wegenbelasting. Milieu Centraal zette onlangs alle kosten (afschrijving, onderhoud, reparatie, verzekering, belasting én energie) van een EV uit de middenklasse (gebruiksduur vijf jaar, 12.000 km per jaar) af tegen een vergelijkbaar model met benzinemotor.

De maandelijks kosten voor de benzineauto kwamen in het onderzoek uit op 697 euro en die voor de EV op 530 euro. Daarmee kan iemand die elektrisch rijdt maandelijks rond de 167 euro (ruim 2.000 euro per jaar) besparen. De stroomtarieven zijn weliswaar gestegen, maar de brandstofprijzen stijgen nóg harder en die trend zet naar verwachting nog door. Particulieren die gebruikmaken van zonnepanelen, kunnen nóg goedkoper laden. Dat is dubbele winst: geen energiekosten meer én ze ontzien het milieu maximaal.

SEPP
Vanaf 3 januari 2022 om 09.00 uur opent het SEPP-subsidieloket. Een particulier komt alleen in aanmerking als hij of zij een koop- of leaseovereenkomst heeft afgesloten op of na 1 januari 2022. De datum waarop de particulier de koop- of leaseovereenkomst sluit is leidend. Ook mag de elektrische personenauto niet eerder dan 1 januari 2022 op naam staan. Meer informatie over SEPP is te vinden op de website van RVO.

Top