Doorgaan

“CITROËN CITIZEN SERVICES®”: EEN UITGEBREID SERVICEPROGRAMMA

Citroën presenteert ‘Citroën Citizen Services, een initiatief dat in lijn met het Citroën Advanced Comfort®-programma ook buiten het rijden om voor meer comfort zorgt.
 

  • Een uitgebreid programma met verschillende diensten onder één label voor ontspannen en verantwoorde mobiliteit.
  • Verregaande dienstverlening bij aanschaf van de auto, het onderhoud ervan en het dagelijkse gebruik.
  • Sommige van deze diensten bestaan al zoals de PHEV Plug-In Reminder en de Free2Move eSolutions.
  • Nieuwe diensten volgen in de loop van het jaar, zoals de optionele Stellantis-verzekering op basis van gebruik of het PHEV Reward Programme.
05/10/2022

Voor optimale dienstverlening en comfort tijdens het rijden heeft Citroën het Citroën Advanced Comfort®-programma. Citroën wil echter verder gaan en presenteert daarom ‘Citroën Citizen Services’. Dat is een programma van services die zorgen voor meer ontspanning en gemoedsrust rondom het gebruik van de auto.
 

Het nieuwe serviceprogramma is direct gefocust op de behoeften van klanten en brengt verschillende innovatieve services samen onder één label. Het programma wordt bovendien geleidelijk verder uitgerold om alle Citroën-klanten volledige gemoedsrust te bieden.
 

Laurent Barria, Marketing and Communications Director bij Citroën, zegt: “Citroën staat al bekend om het bijzonder hoge comfort dat zijn auto’s bieden, mede dankzij het Advanced Comfort-programma. Vandaag breiden we dit zorgeloze gevoel uit naar alle elementen rondom het bezit en gebruik van een auto. Als onderdeel van onze ambitie om mobiliteit toegankelijker, verantwoorder en rustgevender te maken zorgt CITIZEN voor meer gemak voor onze klanten. Dat doen we zowel met nieuwe services als met het verbeteren van bestaande. De naam van het nieuwe label spreekt voor zich. Het zorgt voor meer ‘zen’ bij de klanten, doordat mobiliteit te allen tijde en op verantwoorde manier voor ze beschikbaar is.”
 

Met de uitgebreide services van ‘Citroën Citizen Services‘ kunnen Citroën-rijders kortom zelf hun mobiliteit en de beleving ervan inkleuren.
 

1. SERVICES VOOR ALLE KLANTEN

Gemak bij dagelijks gebruik:

  • MY CITROËN ASSIST: 24 uur per dag staat de assistentie van Citroën voor de klant klaar. Bovendien is de locatie van de klant in geval van nood altijd beschikbaar voor hulpdiensten.

Gemak bij het onderhoud:

  • ONLINE BOOKING: maak eenvoudig online een afspraak bij de werkplaats van uw voorkeur

Verantwoord gebruik:

  • Optionele op gebruik gebaseerde verzekering van Stellantis Insurance: dankzij de connectiviteit van de modellen kunnen direct vanuit de auto data worden verzameld over de prestaties en het rijgedrag. Citroën gaat klanten daarom de mogelijkheid bieden om gebruik te maken van een ‘connectiviteitsverzekering’, waarbij de klant korting kan krijgen bij een veilig rijgedrag. Bij het inschrijven krijgt de klant al 10% korting en dat percentage blijft behouden tijdens de gehele contractduur. Op basis van acceleratie, remmen en snelheid kan een eventuele aanvullende korting worden berekend. Deze factoren worden tijdens het rijden geregistreerd en iedere maand geanalyseerd. Daaruit volgt een rijscore die de aanvullende korting bepaalt voor het verzekeringstarief van het volgende jaar.


2. SERVICES VOOR ELEKTRISCH RIJDEN

Gemak bij dagelijks gebruik:

  • Toegang tot eSolutions by Free2Move: een verbeterde service die klanten ondersteunt met de beste oplossingen voor het opladen, zowel thuis als onderweg. Deze oplossingen helpen de bestuurder bijvoorbeeld bij het vinden van een laadstation in de buurt, via de smartphone of het navigatiesysteem van de auto. Omdat de service is gekoppeld aan het wereldwijde Free2Move mobiliteitsnetwerk (met toegang tot 195.000 laadstations) ziet de bestuurder snel alle beschikbare laadstations en hun tarieven. Bij aankomst is het laadstation beschikbaar via de eSolution Charging App of een eSolutions-laadpas.
  • Trip Planner: een belangrijk hulpmiddel om een rit of reis te plannen met de My Citroën App. Thuis vanaf de bank is de app te gebruiken om de mogelijke routes naar de bestemming te bepalen. De app toont alle geschikte laadstations langs de routes, samen met een verwachte aankomsttijd op basis van de actuele batterijstatus en de eventuele benodigde laadtijd. Als de beste route is bepaald, kan die direct via de app naar de My Citroën Drive Plus-interface in de Citroën worden gestuurd. Klaar voor vertrek!


Gemak bij een plug-in hybridemodel:

  • PHEV PLUG-IN REMINDER: helpt de klant om het meeste uit zijn of haar plug-in hybride Citroën te halen. De auto analyseert het gebruikspatroon en geeft indien nodig een melding op het centrale display. Bijvoorbeeld als de auto vijf dagen lang of tien ritten achter elkaar niet is opgeladen.
  • FREE2MOVE CONNECT FLEET: een fleetmanagement platform waarmee wagenparkbeheerders o.a. het verbruik en de emissie kunnen terugdringen. Met deze service kunnen zij, naast vele andere mogelijkheden die dit platform biedt, het opladen van de plug-in hybride-modellen binnen hun wagenpark eenvoudig monitoren.


Barria zegt: “Met ‘Citroën Citizen Services’ verandert Citroën het bezit en het gebruik van de auto voor onze klanten, op een zorgzame manier die uniek is voor Citroën. Hoewel het aanbod van CITIZEN-services al uitgebreid is, is dit nog maar het begin. Citroën zet zich in voor nog toegankelijker en duurzamere mobiliteitsbelevingen en diensten die het leven wat gemakkelijker maken.”