Verwijzing in seconden

Stellantis Nederland

Mission of the job

Als Direct Marketeer Stagiair ben je lid van het Digital Team dat onderdeel uitmaakt van de business unit Customer Management Office (CMO) van de Stellantis. Binnen dit team ben je mede verantwoordelijk voor het creëren van een duidelijke, pakkende en inspirerende digitale ervaring van vier merken (Peugeot, Citroën, DS en Opel). Je bent betrokken en ondersteunt bij de digitale strategieën van de merken en draagt bij aan een effectieve doorvertaling van alle activiteiten van Sales, Marketing & Aftersales. De ambitie: stimuleer digitale activatie in de markt, verhoog de klant interesse, activatie en tevredenheid en daardoor hun loyaliteit. Daarmee draag je bij aan de winstgevendheid van de groep en haar dealers.

Overview:

Ben jij op zoek naar een uitdagende, veelzijdige en leerzame werkstage waarin je te maken krijgt met alle e-communicatie binnen een groot concern? Zit jij vol positieve energie, ben je niet bang om initiatief te nemen én vind je het belangrijk om je stage te vervullen binnen een organisatie waar aandacht wordt besteed aan de inhoud? Lees dan snel verder!

In het Stellantis Digital Team zal je met de Direct Marketeers van vier merken (Citroën, DS, Opel en Peugeot) werken en kunnen leren van hun ruime ervaring.

Bij ons ervaar je een dynamische werkomgeving waar men met enthousiasme en als team samenwerkt om de beste omni-channel klantervaring te leveren met als doel het marktaandeel te verhogen en de klanttevredenheid te verbeteren.

Binnen een team van experts zal je leren van de kennis die er is. Daarnaast draag je bij aan het stimuleren, onderhouden en optimaliseren van digitaal contact met merk ambassadeurs, bestaande klanten en potentiele kopers. Je leert unieke content te creëren,  je denkt mee op gebied van marktontwikkelingen, draagt bij aan onderhoud- en optimalisatie van structurele e-contacten en leert werken binnen de dynamiek van een multinational organisatie. De uitdaging is de geplande activiteiten door te vertalen naar content afgestemd op de juiste doelgroep en op basis van data durf je beslissingen te nemen. Tevens, en misschien het belangrijkst, je wordt onderdeel van een positief, gezellig en ondersteunend team waar jij als volwaardig onderdeel in mee draait.

Verantwoordelijkheden:

  • Actieve ondersteuning richting het team van Direct Marketeers in de uitrol van effectieve en efficiënte ‘always-on’ digitale media en adhoc CRM strategy om kwalitatief webverkeer en leadgeneratie/conversie te stimuleren.
  • Je draagt bij aan de ontwikkeling en uitvoering van zowel actiematige ad hoc e-mailcampagnes als structurele lifestyle e-mail campagnes voor de afdelingen Marketing, Aftersales en Sales;
  • Je stelt per campagne doelstellingen (KPI’s) op welke je achteraf analyseert, evalueert en terug rapporteert;
  • Je schakelt voor de opzet en uitvoering van campagnes met interne stakeholders en externe leveranciers zoals e-mailmarketingbureaus en/of reclame- en marketingbureaus. Het schrijven van een goede briefing hierbij is key;
  • Je stemt de selectiecriteria van te benaderen klanten en prospects af en maakt op basis van deze criteria een selectie in de CRM database;
  • Je evalueert e-mailcampagnes en stuurt overzichten met resultaten en aanbevelingen naar betrokken stakeholders;
  • Je herkent de customer journey en weet de data hierover door te vertalen naar concrete e-mailcampagnes afgestemd op de juiste doelgroep en op de juiste tijd van de lifecycle;
  • Je denkt na over mogelijkheden om de CRM database uit te breiden en/of data te verrijken;
  • Je bewaakt de campagneplanning en deadlines;
  • Je initieert A/B testen en denkt mee over optimalisatie;
  • Je denkt mee over de integratie en cohesie van verstuurde communicatie en de online ervaring;

Wat kan je van ons verwachten?

  • Een stagevergoeding van € 400 per maand
  • Mogelijkheid voor het opstellen van een onderzoeksrapport
  • Werken binnen een team van experts die elke dag streven naar de hoogste kwaliteit
  • Leren van verschillende experts
  • Leren van werken in een multinational
  • Cross departementale mogelijkheden binnen gehele CMO team
  • Ruimte om jezelf te ontwikkelen
  • Een hecht, gezellig en positief team

Wie zoeken wij?

Wij zoeken een proactieve stagiair met gezond verstand die beschikbaar is voor een (fulltime) meeloopstage voor de duur van minimaal 5/6-12 maanden binnen het Digital Team van het Customer Management Office.

  • Je bent enthousiast en bereid om te leren door te doen;
  • Je volgt een opleiding in de richting van Marketing; Communicatie, Economie of anders gerelateerde opleiding op HBO- of WO niveau;
  • Je hebt uitstekende beheersing in woord en geschrift van het Nederlands en Engels; je kunt gemakkelijk (en foutloos) teksten schrijven;
  • Bekend met CRM/web omgeving facetten, zoals Direct Marketing, e-mailmarketing is een pré;
  • Kennis van Photoshop is een pré;
  • Je bent ‘online savvy’ en vind het gewoon leuk;
  • Project management skills.

Jouw profiel

  • Sterk en creatief met tekst;
  • Organisator, initiator en teamspeler;
  • Communicatief vaardig en creatief;
  • Accuraat, efficiënt en zelfstandig;
  • Stressbestendig. 

Het Customer Management Office is een unieke structuur binnen Stellantis Nederland die de merkenorganisaties van Citroën, DS, Opel en Peugeot adviseert en ondersteunt als het gaat om data gestuurde marketingexpertise om de klantenervaring te optimaliseren.

Visie CMO: De interne organisatie en het dealernetwerk op de meest efficiënte manier verplaatsen van conventioneel automotive denken naar een innovatieve benadering van klantgerichtheid.

Missie CMO: Het Customer Management Office biedt de beste consumentenervaring in zijn soort, omni-channel denkend, om waarde te creëren en de klanttevredenheid te verbeteren door de Stellantis organisatie datagestuurde marketingexpertise en ondersteuning te bieden.

Interesse?

Ben jij de persoon die wij zoeken en herken jij jezelf in bovenstaand profiel?

Ben jij op zoek naar een uitdagende stage waar je echt je handen uit de mouwen kunt steken in een gezellig team? Aarzel dan niet en stuur je motivatiebrief met actueel CV naar psanl-career@mpsa.com onder vermelding van SOLLICITATIE STAGIAIR DIGITAL MARKETEER.

Heb je aan de hand van deze vacature nog vragen? Stuur je vragen naar bovenstaand emailadres, wij beantwoorden je vragen graag!

 

Top